Signify

OneRetail Expert Review


signify-logo-footer

Als producent van verlichting en lampen is Signify altijd op zoek naar manieren om verkoopkansen via haar partners te vergroten. Naast het aanleveren van juiste relevante productinformatie en -content, wil Signify ook de Customer Journey binnen de digitale saleskanalen van haar partners goed inrichten om samen conversiedoelstellingen te realiseren. OneRetail’s Expert Review wordt daarom als analyse tool ingezet binnen een selectie online verkoopkanalen van Signify producten, om tot concrete verbeterpunten te komen.

De centrale vraag


Een positieve online customer journey is essentieel voor de online aanschaf van complexe high-end producten. Het is een uitdaging om alle touchpoints binnen de klantreis in kaart te brengen en te optimaliseren voor de (potentiële) websitebezoekers. Dit omdat iedere retailer een ander publiek heeft die een specifieke klantreis doorloopt en ieder kanaal haar eigen structuur heeft.

Omdat Signify de samenwerking met haar partners verder wil verbeteren, heeft men OneRetail gevraagd de customer journeys bij de belangrijkste online retailers te analyseren met behulp van de OneRetail Expert Review. Het doel van deze analyse is om met behulp van concrete verbeterpunten, de sites van de klanten zo te kunnen verbeteren dat de conversie van Signify producten bij de onderzochte retailers, substantieel, wordt verhoogd.

De rol van OneRetail


OneRetail heeft voor Signify de webshops van een aantal grote retailers geanalyseerd door ze op meer dan 100 punten te checken.

De verbeterpunten en best practices heeft OneRetail verwerkt in een visuele presentatie en concrete backlog, zodat de retailers meteen aan de slag kunnen. OneRetail doet haar analyse vanuit het perspectief van de klant, waardoor we dwars door de verantwoordelijkheden van verschillende afdelingen heen kijken. Zo komen we bij veel retailers tot verrassende inzichten en openen we het gesprek tussen verschillende afdelingen.

Door onze uitgebreide kennis van online organisaties en de Customer Journey hebben we aan Signify een praktisch advies kunnen geven over verbeteringen op het gebied van filtering, de presentatie van content en de mogelijkheden tot bijverkoop. De Expert Review van OneRetail heeft bewezen succesvol bijgedragen aan het realiseren van Signify’s conversiedoelstellingen.

Wij maken waar wat e-commerce belooft


Signify is de samenwerking met OneRetail aangegaan.

Wil je jouw websites ook laten reviewen? We komen graag met je in contact.


OneRetail Expert Review

Meer weten over het Expert Review model? Klik hieronder voor meer info.