NS Agile Pilot

Team Conversie Optimalisatie


NS bevindt zich in een agile-transitie. De teams van Marketing & Sales zijn daarom recent ingedeeld volgens de fasen van de Customer Journey. In deze nieuwe indeling moest er meer aandacht komen voor de conversie-optimalisatie van de online verkoopkanalen. OneRetail heeft daaraan een bijdrage geleverd door de Product Owner voor een nieuw CRO-team te leveren.

De centrale vraag


NS biedt een grote diversiteit proposities aan op verschillende domeinen. Om te zorgen dat er voldoende focus en expertise is mbt conversieoptimalisatie, is er een team samengesteld met de verantwoordelijkheid voor de conversie optimalisatie van de verschillende online verkoopkanalen. Dit multidisciplinaire team bestaat uit developers, UX’ers, data-experts en Marketeers, zodat alle initiatieven en A/B tests van concept tot uitvoering gerealiseerd kunnen worden. 

De rol van OneRetail


Daan vervulde bij NS de rol van Product Owner voor dit nieuwe team. In deze functie heeft hij het team begeleid tijdens de opstart en heeft hij de scope en productvisie gedefinieerd om het team zoveel mogelijk waarde te helpen leveren. Als Product Owner was hij verantwoordelijk voor het stellen van de prioriteiten van het team en had hij te maken met verschillende stakeholders vanuit Marketing & Sales en IT. Daan heeft samen met de developers een Way of Working ontwikkeld voor waardebepaling, interne processen en de samenwerking met andere teams.

De OneRetailer


Dit project is opgepakt door Daan, onze Product Owner en E-Commerce Consultant.

Ben je benieuwd wat Daan voor jouw organisatie kan betekenen?
Kijk dan zijn persoonlijke pagina of bezoek direct Daan’s LinkedIn profiel.