Mobile checkout, waar ligt de uitdaging?


Een goede mobiele checkout vereist minstens zoveel als- en misschien wel meer aandacht dan de ‘desktop’ checkout. Een combinatie van factoren zorgt ervoor dat het één op één kopiëren van desktop naar mobiel een gemakzuchtige keuze is die veel klanten niet waarderen:

  • Je hebt simpelweg te maken met een kleiner beeldscherm. De uitdaging hierin is om essentiële informatie tot de kern terug te brengen en tegelijkertijd alle duidelijkheid die de klant wenst te bieden.
  • Besturing van een mobiel is omslachtiger. Kleinere invulvelden, het verspringen van velden zorgen ervoor dat je langer bezig bent je gegevens in te vullen.
  • Beperkte processor- en geheugencapaciteit verschillen van een desktop.
  • Bandbreedte van de internetverbinding, die ook vaak nog via een beperkte databundel loopt.

Hoe goed is jouw orderbevestiging?


Het whitepaper bestaat uit een onderzoek, gehouden onder 50 retailers, naar zowel de orderbevestiging als de verzendbevestiging die zij naar hun klant sturen. Met meer dan 30 concrete voorbeelden kan jij je orderbevestiging verbeteren om zo meer uit je digitale klantcontact te halen.

Benieuwd of jouw orderbevestiging goed scoort, of dat je de orderbevestiging moet gaan verbeteren? Bekijk hiernaast de checklist. Vragen? Wij komen graag met je in contact.