Mobile checkout whitepaper

Is Nederland klaar voor de mobiele revolutie?


Retailers laten kansen liggen bij de mobiele checkout


Een goed ontwikkelde mobiele checkout verschilt wezenlijk van een checkout in een desktopomgeving, daarover zijn de experts het eens. Maar waar zit die uitdaging precies in?

Vanuit klantperspectief ervaren we dat de kwaliteit van mobiele webshops flink varieert. Het oriënteren op een mobiel apparaat gaat vaak wel goed; des te vaker gaat het mis bij de checkout en betaling.

Slechts een handvol retailers scoort een voldoende, het merendeel heeft nog een lange weg te gaan.

Laat je gegevens achter en we sturen het whitepaper direct op naar je e-mail adres.

Mobile checkout, waar ligt de uitdaging?


Een goede mobiele checkout vereist minstens zoveel als- en misschien wel meer aandacht dan de ‘desktop’ checkout. Een combinatie van factoren zorgt ervoor dat het één op één kopiëren van desktop naar mobiel een gemakzuchtige keuze is die veel klanten niet waarderen:

  • Je hebt simpelweg te maken met een kleiner beeldscherm. De uitdaging hierin is om essentiële informatie tot de kern terug te brengen en tegelijkertijd alle duidelijkheid die de klant wenst te bieden.
  • Besturing van een mobiel is omslachtiger. Kleinere invulvelden, het verspringen van velden zorgen ervoor dat je langer bezig bent je gegevens in te vullen.
  • Beperkte processor- en geheugencapaciteit verschillen van een desktop.
  • Bandbreedte van de internetverbinding, die ook vaak nog via een beperkte databundel loopt.