De blinde vlek binnen e-commerce

In 5 stappen naar een betere order- en verzendbevestiging


Retailers laten kansen liggen in orderbevestiging


Op 28 april 2017 lanceert OneRetail het whitepaper: dé blinde vlek binnen e-commerce. We zoomen in op een belangrijk maar vaak onderbelicht onderdeel van de customer journey: de orderbevestiging (en verzendbevestiging). Meestal is de orderbevestiging het eerste individuele contactmoment nadat je van je bezoeker een klant hebt weten te maken. Zaak dus om aandacht te besteden hieraan.

Enkele retailers zijn in staat de verwachting van hun klant te overtreffen, maar velen laten kansen liggen. Met dit whitepaper ontvang je gratis voorbeelden om je orderbevestiging te maken of te verbeteren. Met enkele aanpassingen kan jij je orderbevestiging namelijk al naar een hoger niveau tillen. 

Deel je mening over dit onderzoek. Praat mee op LinkedIn

Vul hier je gegevens in en ontvang het onderzoek: De blinde vlek binnen e-commerce.

Na inschrijving ontvang je het onderzoek in je mailbox. Controleer ook je spambox.

Onze whitepaper in de pers


Het whitepaper is door verschillende media opgepikt. Onder andere Emerce, Twinkle en Retailnews schreven over ons onderzoek. Emerce spreekt over: ‘Veel verbetering mogelijk in order- en verzendbevesting van webwinkels. Dat blijkt uit een onderzoek van OneRetail onder vijftig bekende webwinkelbedrijven. De belangrijkste aandachtsgebieden op een rij.’ 

Vijf uitblinkers uit het onderzoek


Er is een groot verschil in de kwaliteit tussen de 50 order- en verzendbevestigingen die OneRetail heeft onderzocht. Slechts een handvol e-commerce spelers scoren consistent goed op elk onderdeel uit ons model. Download gratis de top vijf uitblinkers uit het onderzoek en lees hoe ze gescoord hebben per onderwerp: opmaak, aankoop, verzending, retour en cross-sell.

Hoe goed is jouw orderbevestiging?


Het whitepaper bestaat uit een onderzoek, gehouden onder 50 retailers, naar zowel de orderbevestiging als de verzendbevestiging die zij naar hun klant sturen. Met meer dan 30 concrete voorbeelden kan jij je orderbevestiging verbeteren om zo meer uit je digitale klantcontact te halen.

Benieuwd of jouw orderbevestiging goed scoort, of dat je de orderbevestiging moet gaan verbeteren? Bekijk hiernaast de checklist. Vragen? Wij komen graag met je in contact.