CONSULTANT E-COMMERCE

Daan Zeven


Daan startte zijn e-commerce carrière bij bol.com, waar hij zich zijn passie voor sport kon combineren met hands-on e-commerce ervaring. Daan is een snelle denker die zijn analytische skills en verbeterdrang combineert met hands-on ervaring en doorzettingsvermogen.


Als Product Specialist bij bol.com deed Daan ervaring op met online category management, product-data en content-creatie. Hij werkte mee aan de opstart en optimalisatie van de nieuwe outdoor-categorie van bol.com. Daarbij hielp hij een aantal grote merken bij de publicatie van hun product- en marketingcontent en adviseerde hij verkopers over de optimale inzet van hun product-feeds.

Gedreven door zijn passie voor de wielersport werd hij Projectmanager Marketing (B2C) bij Shimano Europe. Hij leerde hier wat het begrip “stakeholder management” in praktijk inhoudt, aangezien hij de on- en offline marketingmiddelen van 8 Europese salesoffices coördineerde om zo schaalvoordeel te bewerkstelligen. 

Bij Shimano groeide Daan door tot Product Owner E-Commerce. Zijn uitdaging was om de onderliggende infrastructuur – zoals Hybris PCM, JD Edwards’ ERP, Aurea8 CRM en het DWH – te optimaliseren voor de Hybris + AEM shop, terwijl ook de traditionele kanalen goed konden worden bediend. Zo kreeg hij te maken met de technologische en organisatorische uitdagingen van een grote internationale organisatie. C-level stakeholdermanagement was hierbij ssentieel evenals het formuleren van een goede productvisie voor het nieuwe platform.

Bij OneRetail heeft Daan inmiddels meerdere projecten gedaan voor onder andere Hema, Philips Signify en Van Gils. Zijn grootste projecten heeft hij gedaan bij NS, als Online Marketeer en als Product Owner van een nieuw CRO-team .

Daan’s team bij NS bestond uit zowel Marketeers als IT’ers en was verantwoordelijk voor de conversie-optimalisatie van alle commerciële online kanalen. Daan heeft het team opgestart en in de organisatie gepositioneerd. Daarbij heeft hij de scope en productvisie gedefinieerd en samen met het team een goede manier van waardebepaling ontwikkeld om de backlog te prioriteren.

Bekijk hier de klantcase van dit project.


Daan’s ‘rules of engagement’:

“Over every mountain there is a path, although it may not be seen from the valley.”

 

Daan Zeven

Ik hoor graag van je.

Stuur Daan een bericht