SENIOR CONSULTANT E-COMMERCE

Jorieke van der Vlist


Jorieke is al meer dan 10 jaar actief in e-commerce. Begonnen bij Coolblue, als productredacteur. Daarnaast had zij haar eigen bedrijf als maker van rekwisieten voor theater en dierentuinen. In 2010 heeft zij de culturele sector gedag gezegd om volledig te storten op e-commerce als productmanager camera’s & accessoires. Het was in deze rol dat ze de leerde dat creativiteit en commercie een gouden combinatie is.


Na de rol van productmanager is zij – via een omweg als conversiemanager – projectleider geworden voor de commerciële teams van Coolblue. Het eerste project was het implementeren van een planningmethode gebaseerd op scrum. Deze methode is bij 26 teams geïntroduceerd en dit is nog steeds in gebruik.

Het tweede project was de introductie van contentmarketing, met als doel om een ​​platform te bouwen waar regelmatig relevante, interessante en waardevolle content voor (nieuwe) klanten wordt aangeboden. De rol als projectleider evolueerde al snel in die van manager adviescontent bij Coolblue.

De uitdaging was om de (SEO) contentstrategie, inclusief de processen, formats, richtlijnen, data en normering op te zetten. Ze werkte met de commerciële teams, maar ook met designers, online marketeers, data analisten en developers. In deze projecten was zij de belangrijkste stakeholder voor het bouwen van een CMS en was zij verantwoordelijk voor het migreren van de adviescontent van de vele losse shops van Coolblue, naar Coolblue.nl.

Meer dan 10 jaar Coolblue heeft Jorieke klaargestoomd voor haar rol als Senior Consultant E-commerce bij OneRetail. Daar zet zij haar kennis in om bedrijven te helpen bij – onder andere – het opzetten van (SEO) contentstrategieën, het uitvoeren van (SEO) contentmigraties en het opzetten en effectief uitvoeren van (project)planningen.

Haar ‘rules of engagement’ is:

“You miss 100% of the shots you don’t take.”

Jorieke van der Vlist

Ik hoor graag van je.

Stuur Jorieke een bericht