CONSULTANT E-COMMERCE

Malou Oreel


Malou is haar carrière gestart bij ORMIT met een management traineeship en heeft hierbij verschillende opdrachten gedaan. Hierbij is haar interesse voor de customer journey ontstaan. Bij DELA uitvaartverzorging kwam Malou hiermee voor het eerst in aanraking. Een mooie uitdaging om vanuit een klantgericht perspectief de algehele organisatiestructuur (systemen, processen, mensen) opnieuw te ontwerpen en in te richten.


Als tweede opdracht bij DSM was Malou de contactpersoon voor alle Europese Sales teams voor het CRM en verantwoordelijk voor de prestatieanalyse van de B2B projecten binnen Europa.

Het traineeship werd afgesloten bij de ABN Amro als management consultant voor de reorganisatie van een van de IT afdelingen. Focus lag hierbij voornamelijk op change management van directie en medewerkers naar een nieuwe manier van werken.

Malou haar interesse ligt voornamelijk in de customer journey en de adoptie van innovaties, met voorkeur in een snel bewegende markt. Het moment dat Malou in e-commerce is ondergedompeld, is bij Coolblue geweest. Na de start als Projectmanager van het selectietraject van een nieuw warehouse management systeem, kwam er al snel de switch naar de door haar geliefde rol als Klantreisspecialist. Malou heeft samen met haar team onder meer de eerste twee XXL winkels neergezet. Daarnaast was zij continu bezig met het verbeteren van klantreisprocessen op basis van NPS klantinput en kwantitatieve data.

Binnen OneRetail is Malou actief als E-commerce consultant met als specialiteit de online en offline customer journeys.

Haar ‘rules of engagement’ is:

“Failure is a success if we learn from it” – Malcolm Forbes

Malou Oreel

Ik hoor graag van je

Stuur Malou een bericht