Interim Content Manager
Krachtige content is ontzettend waardevol binnen de gehele e-commerce funnel. Goede content heeft namelijk de kracht om merken te definiëren, consumenten te betrekken en conversies te stimuleren. In een online omgeving fungeert content als een brug tussen merken en klanten, waardoor niet alleen informatie wordt verstrekt, maar ook verhalen worden verteld. Er worden niet alleen producten verkocht, maar ook klantrelaties opgebouwd. Kortom, investeren in een interim content manager van OneRetail is ontzettend waardevol.
Heeft jouw organisatie momenteel uitdagingen op het gebied van content management? Mis je tijdelijke vervanging door het vertrek van de huidige content manager? Of ontbreekt de volledige expertise op het gebied van content management? Overweeg dan het inhuren van een interim content manager of strateeg vanuit OneRetail.
Ervaren interim specialist
Onze interim content managers hebben uitgebreide praktijkervaring bij vooraanstaande merken. Ze kunnen jouw organisatie ondersteunen bij het beheren van content gerelateerde taken en het ontwikkelen en implementeren van een nieuwe contentstrategie. Bovendien zorgt de interim content manager ervoor dat jouw website of app dagelijks voorzien is van hoogwaardige content, waarbij aandacht wordt besteed aan alle details voor een optimale gebruikerservaring.
Wat mag je verwachten van de interim content manager voor jouw organisatie?
De taken variëren afhankelijk van de aard en het type bedrijf, en de fase waarin jouw bedrijf zich bevindt. Daarom bespreken we graag van tevoren de belangrijkste onderwerpen, verbeterpunten en kansen. Onze content managers hebben ervaring en expertise opgedaan in vergelijkbare functies. Ze begrijpen wat er nodig is om doelstellingen te bereiken en om op een strategische manier de content strategie verder te ontwikkelen.
Vanuit onze interim rol kunnen we ondersteunen bij:
- Het managen van de dagelijkse contentactiviteiten
- Het opstellen van een strategisch contentplan
- Het vaststellen van (ambitieuze) online doelstellingen en gerelateerde KPI’s
- Het uitdenken en integreren van campagnes op de website of in de app: van merkgerichte tot prestatiegerichte campagnes
- Het ontwikkelen van duidelijke rapportages voor content analyse
- Het coachen, begeleiden en ontwikkelen van een team voor content management.
Welk profiel heeft een OneRetail interim content manager?
- Ruime ervaring binnen content management met bewezen praktijkervaring.
- Brede online kennis en ervaring met verschillende Content Management Systemen (CMS) en analysetools zoals Google Analytics, ContentSquare en Hotjar.
- Bekendheid met customer journey management en conversieoptimalisatie (CRO).
- Ruime kennis van SEO
- Sterk sociaal en goed in relatiemanagement, zowel intern als extern.
- Analytisch sterk met ervaring in het opstellen van heldere rapportages.
- Ervaring met agile/scrum methodieken.
Direct een interimmer?
Neem direct contact op per mail of telefoon.