Interim CRO-specialist
Klanten willen en verwachten steeds meer; het beste product voor de laagste prijs en het liefste morgen in huis. Deze hoge verwachtingen en de vele aanbieders maken het steeds moeilijker om jouw bezoekers te laten converteren en nog belangrijker, te laten terugkomen. Daarom is het essentieel dat een ervaren conversie specialist deel uitmaakt van jouw team. Heb je op dit moment niemand dedicated op conversie optimalisatie? Of kun je extra versterking op het gebied van conversie optimalisatie goed gebruiken? Een interim CRO-specialist via OneRetail biedt de uitkomst.
Ervaren interim specialist
Onze interim conversie specialisten hebben bewezen praktijkervaring bij toonaangevende (online) retailers. Ze helpen jouw organisatie op weg met het opzetten en inrichten van een gestroomlijnd CRO-proces, met een customer-centric aanpak om de gebruiksvriendelijkheid te blijven waarborgen. Tijdens deze interim-periode definieer je samen met de Converise Specialist de te behalen doelstellingen voor de komende periode én ontwikkel je een roadmap/backlog die leidt tot het behalen van deze doelen.
Wat doet de interim conversie specialist voor jouw organisatie?
De precieze taken zijn natuurlijk afhankelijk van de aard en het type bedrijf, maar ook het stadium waarin jouw bedrijf zich begeeft. Daarom stemmen we eerst de belangrijkste onderwerpen, verbeterpunten en kansen af in een voorafgaand overleg. Onze conversie specialisten hebben bij toonaangevende retailers ervaring opgedaan in soortgelijke functies. Daarom begrijpen zij als geen ander welke vaardigheden en samenwerkingen er nodig zijn om een succesvol CRO-proces op te zetten en de gestelde doelstellingen hierbij te behalen. Zo kunnen wij vanuit onze interim rol helpen bij:
- Het opzetten en inrichten van het CRO-proces
- Het opstellen van (ambitieuze) online doelstellingen en daaraan gekoppelde KPI’s (denk hierbij aan de belangrijke gekoppelde drivers zoals conversie, AOV en omzet)
- Draagvlak creëren binnen de organisatie door middel van o.a. kennisdeling
- Opzetten en structuren van de optimalisatie backlog
- Opzetten van een kennisbank voor het bijhouden van de resultaten
- Coachen, begeleiden en verder ontwikkelen van het hele proces
Welk profiel heeft een OneRetail interim CRO-specialist?
- Ruime ervaring bij toonaangevende retailers, met bewezen praktijkervaring, we hebben zelf aan de knoppen gezeten
- Kennis en ervaring met A/B testen met tools zoals Google Optimize, VWO en Optimizely
- Kennis en ervaring op het gebied van kwantitatieve onderzoeksmethoden en data-analyse met tools zoals Google Analytics (4), Looker Studio
- Kennis en ervaring op het gebied van kwalitatieve onderzoeksmethode en data-analyse met tools zoals Hotjar, Microsoft Clarity, Typeform, Google Forms
- Sociaal sterk, met gevoel voor relatiemanagement, zowel intern als extern
- Werkt het liefst samen volgens de agile/scrum methodiek
- Combineert commercieel instinct met technische e-commerce kennis
Direct een interimmer?
Neem direct contact op per mail of telefoon.