Interim Customer Journey Manager
Customer Experience (CX) wordt steeds belangrijker in de digitale wereld. Het vergelijken van aanbieders is nu makkelijker dan ooit en daarom nemen klanten geen genoegen meer met slechte ervaringen. Daarom is het essentieel dat alle customer journeys strak staan, zodat jij jouw klanten de beste ervaring kan bieden. Heeft jouw organisatie versterking nodig bij het inzichtelijk maken en optimaliseren van de customer journey(s)? Dan biedt het inhuren van een interim customer journey manager via OneRetail de uitkomst.
Ervaren interim specialist
Onze interim customer journey managers hebben bewezen praktijkervaring en helpen jouw organisatie op weg met het definiëren en uitvoeren van een heldere strategie en een tastbaar plan van aanpak. Tijdens deze interim periode definieer je samen met de customer journey manager de te behalen doelstellingen voor de komende periode. Onze interimmanagers ontwikkelen hierbij de roadmap die leidt tot het behalen van deze doelen.
Wat doet de interim customer journey manager voor jouw organisatie?
Afhankelijk van de aard en het type bedrijf maar ook het stadium waarin je bedrijf zich begeeft verschillen de werkzaamheden die wij uitvoeren. Voordat we aan de slag gaan bespreken wij daarom graag vooraf met jou de meest urgente onderwerpen, verbeterpunten en kansen. Onze customer journey managers zijn ervaren en hebben hun e-commerce sporen verdiend vanuit soortgelijke rollen. Als geen ander snappen zij wat er nodig is om businessdoelstellingen te realiseren, welke vaardigheden of samenwerkingen er nodig zijn om teams met elkaar te laten samenwerken of welke tools er nodig zijn om deze doelen te bereiken. Zo kunnen wij vanuit onze interim rol helpen bij:
- Het inzichtelijk maken van de klantreis/klantreizen (waarbij we kijken naar de verschillende fases in de klantreis)
- Doelstellingen bepalen voor de verschillende journey(s)
- Identificeren van de pijnpunten in de customer journey(s)
- Identificeren van optimalisatie kansen
- Opzetten en structuren van de optimalisatie backlog
- Het opzetten van (her)bruikbare rapportages
- Coachen, begeleiden en verder ontwikkelen van het hele proces
Welk profiel heeft een OneRetail interim customer journey manager?
- Ruime ervaring bij toonaangevende retailers, met bewezen praktijkervaring, we hebben zelf aan de knoppen gezeten
- Kennis en ervaring op het gebied van kwantitatieve onderzoeksmethoden en data-analyse met tools zoals Google Analytics (4), Looker Studio
- Kennis en ervaring op het gebied van kwalitatieve onderzoeksmethode en data-analyse met tools zoals Hotjar, Microsoft Clarity, Typeform, Google Forms
- Klangerichte aanpak door hele proces
- Sociaal sterk, met gevoel voor relatiemanagement, zowel intern als extern
- Werkt het liefst samen volgens de agile/scrum methodiek
- Combineert commercieel instinct met technische e-commerce kennis
Direct een interimmer?
Neem direct contact op per mail of telefoon.