E-commerce Management

Home » Diensten » E-commerce Management

Net als een fysieke winkel, moet ook een webshop gemanaged worden. De meeste bedrijven investeren veel geld in het lokken van kopers naar hun webshop. Waar te weinig in geïnvesteerd wordt, is in het managen van de winkel zelf. Vergelijk het met een fysieke winkel: je kan heel veel klanten in je winkel hebben, maar wanneer de producten niet te vinden zijn of niet voorradig zijn en de doorstroom aan de kassa niet vlot verloopt, verlaten de klanten de winkel zonder iets te kopen.

Bij het runnen van een webwinkel is dat ook het geval. OneRetail helpt je de grootste pijnpunten te identificeren én aan te pakken. Dit doen we op verschillende vlakken:

Werkwijze

Customer Journey

Onderzoek en analyse naar de meest ideale klantreizen binnen jouw propositie

Techselectie

Selectie van de juiste techstack door het ophalen van de juiste wensen binnen jouw bedrijf

Cross Border E-commerce

Hulp en advies bij uitbreiding van je propositie naar het buitenland

Nieuwsgierig naar de opdrachten en opdrachtgevers van OneRetail?

De rol van E-commerce Manager

Afhankelijk van de aard en het type bedrijf maar ook het stadium waarin je bedrijf zich begeeft verschillen de werkzaamheden. Voordat we aan de slag gaan bespreken wij daarom graag vooraf met jou de meest urgente onderwerpen, verbeterpunten en kansen. Onze e-commerce managers zijn ervaren en hebben hun e-commerce sporen verdiend vanuit soortgelijke rollen. Als geen ander snappen zij wat er nodig is om businessdoelstellingen te realiseren, welke vaardigheden of samenwerkingen er nodig zijn om teams met elkaar te laten samenwerken of welke tools er nodig zijn om deze doelen te bereiken.

DSC01881

Customer Journey

Met de expert review van OneRetail brengen wij de online customer journey van jouw klant in kaart. Met deze review onderzoeken wij op meer dan 100 cruciale punten de te onderzoeken klantreis. Hiervoor gebruiken wij een speciaal ‘in house' ontwikkeld klantreismodel.
In de review onderzoeken wij of je een goede online presentatie hebt, of je product(en) of dienst(en) eenvoudig vindbaar zijn en of het eenvoudig is om deze aan te schaffen en te retourneren. Het gaat immers om de evaluatie van de volledige klantreis en daarbij behorende klantervaring.

Daan en Marjolein

Techselectie

Op het moment dat je serieuze stappen wilt zetten in een e-commerce onderneming kom je voor de keuze te staan om een (nieuwe) technische omgeving in te richten of verder te optimaliseren.

E-commerce kent een belangrijke technische (IT) component. Bij de invulling van de e-commerce strategie hoort onlosmakelijk een blik op de technische stand van zaken. OneRetail helpt bij het kiezen van de juiste systemen die passen bij de organisatie. Daarbij kijken we naar het type product dat verkocht wordt, de ambities van de organisatie en andere voorwaarden en vereisten. En vanzelfsprekend zorgen we voor de begeleiding voor het team bij een vlekkeloze implementatie

Schermafbeelding-2017-04-05-om-16.11.56

Cross Border E-commerce

Belgen en Nederlanders hebben een gemeenschappelijke taal. daardoor is het een slimme stap om snel uit te breiden en diensten of producten te gaan aanbieden over de grens.
Enkel de extentie .nl of .be aanpassen is helaas niet voldoende.
Belgen en Nederlanders lijken heel erg op elkaar, maar er zijn cruciale verschillen.
Indien je jouw business wil uitbreiden naar Nederland of België, zul je deze overduidelijk én subtiele verschillen moeten kennen en adresseren, ander zal de consument je volledig links laten liggen.
OneRetail is actief in België en Nederland en heeft een doorgedreven kennis van de Nederlandse en Belgische markt, consumentengedrag en bedrijfscultuur. Hierdoor kunnen wij Nederlandse bedrijven helpen voet aan grond te krijgen in België en omgekeerd.

Geïnteresseerd in  
E-commerce Management?

Benieuwd hoe wij onze werkwijze voor jouw organisatie laten werken?