E-commerce Samenwerking

Home » Diensten » E-commerce Samenwerking

OneRetail gelooft heel sterk in goede samenwerkingen. De wereld van online retail is complex en voor veel ondernemingen nog relatief nieuwe business. Gelukkig bestaan er heel wat samenwerkingsvormen waar zowel consument, retailer als klant kan van profiteren. OneRetail helpt graag bij de opzet van deze samenwerkingen, waarvan digital trade marketing en platform strategie voorbeelden zijn.

Werkwijze

Digital Trade Marketing

Optimale afzet van producten en ROI realiseren door middel van een zo goed mogelijke samenwerking tussen leveranciers en retailers

Platform Strategie

OneRetail maakt je wegwijs in de do’s & dont's van de platformsamenwerkingen en gaat samen met jou op zoek naar de beste strategie voor jouw onderneming

Nieuwsgierig naar de opdrachten en opdrachtgevers van OneRetail?

BEREIK HET SAMEN MET ONERETAIL

Het doel is optimale afzet van producten te realiseren door middel van een zo goed mogelijke samenwerking tussen leveranciers en retailers, zodat er voor beiden met deze samenwerking een meerwaarde ontstaat. Hoe kan je als merk of leverancier de reeds bestaande communicatiekanalen van je retailers voor je laten werken, waarbij de webshop van je retailers 1 van de belangrijkste en meest effectieve kanalen is. Hoe zorg je ervoor dat je elkaar niet beconcurreert voor die begeerde plekjes in Google? OneRetail helpt je de hoogst mogelijke Return On Investment te halen.

DSC01881

Digital Trade Marketing

OneRetail helpt zowel retailers als leveranciers en merken bij het slimmer en strategisch inzetten van marketinginvesteringen. OneRetail heeft ruime ervaring met Online Shopper- en Trade Marketing om samen met retailer en/of leverancier dit plan te ontwikkelen. Het doel is optimale afzet van producten te realiseren door middel van een zo goed mogelijke samenwerking tussen leveranciers en retailers, zodat er voor beiden met deze samenwerking een meerwaarde ontstaat. Natuurlijk is Trade Marketing geen nieuwe discipline. Heel veel retailers en merken zijn hier reeds zeer bedreven in. Waar het op vandaag vaak nog aan ontbreekt is de kennis over de mogelijkheden van Digital of Online Trade Marketing.

Daan en Marjolein

Platform Strategie

Niet voor alle merken en retailers is het haalbaar om een eigen webshop op te richten. En vaak is het ook niet nodig. Grote spelers zoals Bol.com en Amazon bieden hun platformen aan, maar ook bestaande grotere omnichannel retailers kunnen voor merken optreden als platform. Deze staan vaak nog in de kinderschoenen, maar net daarom kan het als merk interessant zijn om hier van aan de start in mee te gaan.

OneRetail maakt je wegwijs in de do’s & dont's van de platformsamenwerkingen en gaat samen met jou op zoek naar de beste strategie voor jouw onderneming.

Schermafbeelding-2017-04-05-om-16.11.56

Bol.com

OneRetail is trots om als bol.com ambassador zakelijke verkopers verder te helpen hun online verkoopprestaties te verbeteren.
Ondernemen via bol.com is soms minder eenvoudig dan het lijkt.
Daarom heeft OneRetail in samenwerking met bol.com een quickscan ontwikkeld waarbij de e-commerce operatie van een zakelijke verkoper op bol.com wordt geanalyseerd op een 6-tal hoofdonderwerpen.
Hiermee vergroot je als partner van bol.com het succes op dit platform.
We doen onderzoek naar een aantal essentiële onderwerpen binnen je bol.com partnership. Denk hierbij aan je vindbaarheid, bestelprocedures en verzending. Wij verzamelen de antwoorden en verwerken deze in een door ons ontwikkeld model. Dit model is gemaakt om je digitale prestatie naar een nog hoger niveau te tillen. Wanneer je deze quickscan laat uitvoeren krijg je een uitgebreid en praktisch rapport mee. Deze bevat een concrete backlog met de belangrijkste verbeterpunten en dat is een handig document om direct mee aan de slag te gaan.

Geïnteresseerd in  
E-commerce Samenwerking?

Onze specialisten voor E-commerce Samenwerking

Benieuwd hoe wij onze werkwijze voor jouw organisatie laten werken?