E-commerce Strategie
Naar een online plan van aanpak
De invulling van strategische initiatieven vraagt niet alleen om een helder plan van aanpak. Om groei te blijven ontwikkelen zijn nieuwe tools en (werk)processen vaak onvermijdelijk. Wij helpen onze klanten met advies uit de praktijk wat de organisatie op het juiste spoor zet.
De doorvertaling maken van bedrijfsdoelstellingen naar een online plan van aanpak vraagt niet alleen om tijd, maar ook om praktische kennis uit de praktijk. Onze E-commerce specialisten helpen opdrachtgevers bij het identificeren van realistische groeikansen en het stellen van de juiste doelstellingen.
We vormen een krachtige digitale strategie door alle stappen in de e-commerce funnel te doorlopen.
1. Doelen en doelstellingen
OneRetail ondersteunt bij het formuleren van scherpe doelstellingen en bijbehorende KPI’s in de gehele e-commerce funnel (traffic, conversie, AOV, omzet, marge en retouren).
2. Landen, markten en doelgroepen
OneRetail geeft advies over het ‘where to play’ vraagstuk. Daarnaast geven we inzichten in trends en ontwikkelingen binnen markten en doelgroepen.
3. Online marketing
Via welke kanalen wordt er op dit moment traffic gegenereerd? We doen een uitgebreide analyse en vormen een krachtige online marketing strategie (o.a. SEA, social, content marketing).
4. Online sales
Van de webshop tot marketplaces, en van omnichannel sales tot social selling. We bekijken alle mogelijkheden om jouw online sales te stimuleren.
5. Supply chain en aftersales
Staan alle processen rondom retouren, klantenservice en loyaliteit strak? Wij doen een uitgebreide analyse en adviseren hoe het stap voor stap beter kan.
6. Team en way of working
Samen creëren we het winnende team. We herstructureren het e-commerce team, brengen functieprofielen in kaart en introduceren nieuwe samenwerkingsvormen.