Training
Customer Journey Management
Customer Experience (CX) wordt steeds belangrijker in de digitale wereld. Het vergelijken van aanbieders is nu makkelijker dan ooit en daarom nemen klanten geen genoegen meer met slechte ervaringen. Daarom is het essentieel dat alle customer journeys strak staan, zodat jij jouw klanten de beste ervaring kan bieden. Dit zorgt ervoor dat jouw klanten tevreden zijn, converteren en misschien wel het belangrijkste, blijven terugkomen.
Doel
Binnen één dag begrijpen hoe je de klantreis inzichtelijk maakt en kan optimaliseren, om zo een customer first strategie neer te zetten.
Voor wie
Alle commerciële disciplines die te maken hebben of krijgen met e-commerce en online marketing.
Voor deze training wordt HBO werk- en denkniveau indicatief als niveau aangegeven.
Inhoud
Tijdens de training leer je van A tot Z hoe je jouw klanten de beste klantreis kunt bieden en hoe je dit kunt blijven monitoren en optimaliseren. Hierbij bespreken we de relevante trends in customer journey management en behandelen we ook welke tools en technieken gebruikt kunnen worden.
De volgende onderwerpen komen aan bod:
- De 5 fases in de klantreis: bewustzijn, overweging, aankoop, service en loyaliteit
- De verschillende touchpoints in kaart brengen
- Verschillende klantgroepen herkennen en unieke behoeften identificeren
- Pijnpunten identificeren en kansen herkennen om beter in te spelen op de behoefte van de klant
- Meetbaar maken van klanttevredenheid
Resultaat
Deelnemers gaan aan het einde van de dag naar huis met een zeer duidelijk en overkoepelend beeld van hoe ze de customer journey(s) inzichtelijk kunnen maken en kunnen monitoren en optimaliseren. Daarnaast snappen de deelnemers de toegevoegde waarde van een customer-centric aanpak, om de beste customer experience aan klanten te bieden door de gehele journey. Als laatste kunnen alle deelnemers direct aan de slag met dit belangrijke topic en weten ze welke tools zij kunnen gebruiken.
Trainer
De training wordt verzorgd door Kasper Muileboom, één van de oprichters van OneRetail.
Kasper heeft een brede ‘omnichannel’ achtergrond en is gebrand op het realiseren van maximale klanttevredenheid. Zijn kennisgebieden liggen o.a. op: E-commerce, Online Marketing, Trade Marketing, Omnichannel marketing, Teammanagement, Category Management, Shopper Marketing. Deze ervaring heeft hij opgedaan bij toonaangevende spelers zoals Coolblue, INTERGAMMA en V&D.
Naast deze inhoudelijke digitale expertise vindt Kasper het ook erg leuk om bij de persoonlijke ontwikkeling van mensen stil te staan en mensen hierin te coachen.
Duur
1 dag
Ook als in-company training met maatwerkmodules mogelijk
Tarief
- € 699 per deelnemer
- Inclusief trainingsmaterialen
- Inclusief lunch
Locatie
Verlengde Poolseweg 16, Breda
Het is ook mogelijk om deze training op externe locatie of in-company te volgen. OneRetail kan hierin de locatie verzorgen evenals de facilitaire organisatie. In beide gevallen nemen we graag samen met de geïnteresseerde organisatie contact op om dit verder met elkaar af te stemmen.