Training
E-commerce Advanced
In de dynamische wereld van e-commerce is het begrijpen en optimaliseren van meetbare resultaten essentieel voor het succes van elk digital commerce bedrijf. Tijdens onze E-commerce Advanced training leer je niet alleen over de (on)mogelijkheden van online marketing en e-commerce, maar krijg je ook grip op meetbare resultaten zoals Cost Per Sale (CPS), Return on Advertising Spend (ROAS) en andere belangrijke KPI’s die cruciaal zijn voor het beoordelen en verbeteren van je online business. Deze training is ontworpen voor professionals die een verdiepingsslag willen maken op de kennis en praktische vaardigheden in de complexe wereld van e-commerce en online marketing.
Doel
Professionals die al bekend zijn met de basisprincipes van online marketing en e-commerce maken een verdiepingsslag op de kennis en vaardigheden. Na de E-commerce Advanced training hebben de deelnemers niet alleen theoretische en praktische kennis, maar kunnen zij ook meetbare resultaten van diverse kanalen in kaart brengen en optimaliseren.
Voor wie
Alle commerciële disciplines die te maken hebben of krijgen met e-commerce en online marketing en in het bezit zijn van de basiskennis.
Voor deze training wordt HBO werk- en denkniveau indicatief als niveau aangegeven.
Inhoud
Aan de hand van de e-commerce ‘funnel‘ wordt de deelnemer meegenomen in het volledige e-commerce proces (bezoek, conversie, gemiddelde orderwaarde, loyaliteit en omzet). We bespreken de belangrijkste KPI’s per thema en hoe resultaten geanalyseerd en geoptimaliseerd kunnen worden.
- Belangrijke KPI’s binnen online marketing en e-commerce
- Het meten en optimaliseren van KPI’s
- E-commerce en online marketing resultaten interpreteren (wanneer is een resultaat positief/negatief: benchmark)
- Doelstellingen formuleren inclusief KPI’s
- Optimaliseren van de customer journey
- A/B testen opzetten en analyseren
Resultaat
Deelnemers gaan aan het einde van de dag naar huis met een overkoepelend beeld van de belangrijkste KPI’s binnen de gehele e-commerce funnel. Zij begrijpen hoe je meetbare resultaten kan interpreteren en optimaliseren. Daarnaast hebben zij een globaal overzicht van de customer journey en hoe deze geoptimaliseerd kan worden door het opzetten van onder andere A/B testen.
Trainer
De training wordt verzorgd door Kasper Muileboom, één van de oprichters van OneRetail.
Kasper heeft een brede ‘omnichannel’ achtergrond en is gebrand op het realiseren van maximale klanttevredenheid. Zijn kennisgebieden liggen o.a. op: E-commerce, Online Marketing, Trade Marketing, Omnichannel marketing, Teammanagement, Category Management, Shopper Marketing. Deze ervaring heeft hij opgedaan bij toonaangevende spelers zoals Coolblue, INTERGAMMA en V&D.
Naast deze inhoudelijke digitale expertise vindt Kasper het ook erg leuk om bij de persoonlijke ontwikkeling van mensen stil te staan en mensen hierin te coachen.
Duur
1 dag
Ook als in-company training met maatwerkmodules mogelijk
Tarief
- € 699 per deelnemer
- Inclusief trainingsmaterialen
- Inclusief lunch
Locatie
Verlengde Poolseweg 16, Breda
Het is ook mogelijk om deze training op externe locatie of in-company te volgen. OneRetail kan hierin de locatie verzorgen evenals de facilitaire organisatie. In beide gevallen nemen we graag samen met de geïnteresseerde organisatie contact op om dit verder met elkaar af te stemmen.