Training
E-commerce Essentials
In retail heeft e-commerce en online marketing inmiddels een belangrijke positie verworven. Steeds meer disciplines krijgen te maken met ‘digital’ en voelen de noodzaak om de basiskennis op orde te hebben. Deze training is speciaal ontworpen om op een laagdrempelige manier te voorzien in fundamentele e-ecommerce kennis en praktische vaardigheden. De training geeft je overzichtelijke handvatten voor alle (on)mogelijkheden van e-commerce en online marketing. Alle e-commerce essentials trainingen worden op maat gemaakt op basis van je merk, product of categorie.
Doel
In één dag de belangrijkste principes van e-commerce en online marketing leren kennen en direct in je dagelijkse werk kunnen toepassen door middel van praktische vaardigheden.
Voor wie
Alle commerciële disciplines die te maken hebben of krijgen met e-commerce en online marketing.
Voor deze training wordt HBO werk- en denkniveau indicatief als niveau aangegeven.
Inhoud
We kijken naar de belangrijkste ontwikkelingen op het gebied van e-commerce en online marketing binnen jouw branche. Aan de hand van de e-commerce ‘funnel’ wordt de deelnemer meegenomen in het volledige e-commerce proces (bezoek, conversie, gemiddelde orderwaarde, loyaliteit en omzet). We bespreken onder andere de belangrijkste onlinemarketingkanalen, contentmogelijkheden voor de webshop, de principes rondom conversie en conversie-optimalisatie, en de manieren om efficiënt de gemiddelde orderwaarde te vergroten.
Daarnaast besteden we aandacht aan klant- en datagedreven werken. Zo bespreken we de belangrijkste klanttevredenheid-metrics zoals NPS en CES en hoe je de uitkomsten hiervan kunt inzetten voor betere resultaten.
De volgende onderwerpen zullen aan bod komen:
- Wat zijn de belangrijkste ontwikkelingen in e-commerce?
- Wat zijn de belangrijkste ontwikkelingen in (online) consumentengedrag?
- Hoe ziet een customer journey eruit en welke rol speelt ‘online’ hierin?
- Hoe genereer je bezoekers naar een website: een overzicht van online marketingmechanismen.
- Hoe kun je bezoekers converteren in klanten: definities en een overzicht van manieren om de conversie te verbeteren.
- Het belang van de gemiddelde orderwaarde: hoe kun je de orderwaarde (‘bonbedrag’) online vergroten en wat is daar het belang van?
- Klantfeedback/loyaliteit (NPS en CES)
Het betreft een eendaagse training waarvoor geen voorbereiding door de deelnemers nodig is.
Resultaat
Deelnemers gaan aan het einde van de dag naar huis met een zeer duidelijk en overkoepelend beeld van e-commerce en zijn op de hoogte van de laatste ontwikkelingen binnen dit vakgebied. Daarnaast weten de deelnemers ook welke stappen een online koper doorloopt om tot een online aankoop over te gaan en weten de deelnemers op welke belangrijkste KPI’s je moet sturen om het maximale uit e-commerce te halen.
Trainer
De training wordt verzorgd door Kasper Muileboom, één van de oprichters van OneRetail.
Kasper heeft een brede ‘omnichannel’ achtergrond en is gebrand op het realiseren van maximale klanttevredenheid. Zijn kennisgebieden liggen o.a. op: E-commerce, Online Marketing, Trade Marketing, Omnichannel marketing, Teammanagement, Category Management, Shopper Marketing. Deze ervaring heeft hij opgedaan bij toonaangevende spelers zoals Coolblue, INTERGAMMA en V&D.
Naast deze inhoudelijke digitale expertise vindt Kasper het ook erg leuk om bij de persoonlijke ontwikkeling van mensen stil te staan en mensen hierin te coachen.
Duur
1 dag
Ook als in-company training met maatwerkmodules mogelijk
Tarief
- € 699 per deelnemer
- Inclusief trainingsmaterialen
- Inclusief lunch
Locatie
Verlengde Poolseweg 16, Breda
Het is ook mogelijk om deze training op externe locatie of in-company te volgen. OneRetail kan hierin de locatie verzorgen evenals de facilitaire organisatie. In beide gevallen nemen we graag samen met de geïnteresseerde organisatie contact op om dit verder met elkaar af te stemmen.