Training
Online Trade Marketing en Retail Media
Met steeds meer aanbieders op elk platform, wordt het steeds moeilijker om jouw producten onder de aandacht van de consument te brengen. Daarom is het van belang om te begrijpen hoe je ervoor zorgt dat jouw producten goed getoond en verkocht worden bij grote retailers. Enerzijds doe je dit door product content optimalisaties en anderzijds doe je dit door het versterken van de marketing relaties tussen leveranciers en retailers en het opzetten van trade marketingcampagnes.
Doel
Binnen één dag begrijpen hoe je de product content kunt optimaliseren en hoe je de commerciële marketing relaties tussen leveranciers en retailer(s) kunt versterken en een succesvolle online trade marketingcampagne kunt neerzetten.
Voor wie
Alle commerciële disciplines die te maken hebben of krijgen met e-commerce en online marketing.
Voor deze training wordt HBO werk- en denkniveau indicatief als niveau aangegeven.
Inhoud
Tijdens de training leer je van A tot Z hoe je de samenwerking tussen retailer en fabrikant in een nieuw fase –die digital heet- kunt verbeteren. Daarnaast behandelen we het belang van goede product content. Ook gaan we tijdens deze training in op de relevante consumer trends en inzichten.
De volgende onderwerpen komen aanbod:
- Hoe zorg je voor de beste product content zodat jouw producten goed gevonden worden?
- Hoe zorg jij voor de best passende commerciële invulling waarbij de shopper het meest optimaal wordt geholpen in zijn behoeftes?
- Welke online samenwerkingen in de vorm van campagnes/branding/category management zijn hiervoor nodig? Wat is de beste timing hiervoor?
- Op welke manier ga je doelen stellen met elkaar én nog belangrijker hoe maak je dit meetbaar?
- Wat zijn hierbij de valkuilen en waar moet je dus extra op letten met het opzetten van deze plannen?
Resultaat
Aan het einde van de training kunnen deelnemers zelfstanding Online Trade Marketing plannen opzetten en succesvol implementeren. Ook begrijpen deelnemers wat de belangrijke consumer trends en inzichten zijn en hoe ze hierop kunnen inspelen. Daarnaast kunnen deelnemers zelfstandig de product content optimaliseren om goed vindbaar te worden.
Trainer
De training wordt verzorgd door Kasper Muileboom, één van de oprichters van OneRetail.
Kasper heeft een brede ‘omnichannel’ achtergrond en is gebrand op het realiseren van maximale klanttevredenheid. Zijn kennisgebieden liggen o.a. op: E-commerce, Online Marketing, Trade Marketing, Omnichannel marketing, Teammanagement, Category Management, Shopper Marketing. Deze ervaring heeft hij opgedaan bij toonaangevende spelers zoals Coolblue, INTERGAMMA en V&D.
Naast deze inhoudelijke digitale expertise vindt Kasper het ook erg leuk om bij de persoonlijke ontwikkeling van mensen stil te staan en mensen hierin te coachen.
Duur
1 dag
Ook als in-company training met maatwerkmodules mogelijk
Tarief
- € 699 per deelnemer
- Inclusief trainingsmaterialen
- Inclusief lunch
Locatie
Verlengde Poolseweg 16, Breda
Het is ook mogelijk om deze training op externe locatie of in-company te volgen. OneRetail kan hierin de locatie verzorgen evenals de facilitaire organisatie. In beide gevallen nemen we graag samen met de geïnteresseerde organisatie contact op om dit verder met elkaar af te stemmen.