Digital commerce strategie

Home » Digital commerce strategie

Digital commerce strategie 

Een Digital Commerce Strategie geeft invulling aan de doelstellingen van de organisatie in alle digitale kanalen. De strategie beschrijft zowel owned (eigen website, e-mail nieuwsbrief...) als paid kanalen (AdWords, display...).

Digital Commerce gaat verder dan enkel de eigen webshop. Afhankelijk van de positie of het product van de organisatie kan bijvoorbeeld ook een marketplace-strategie onderdeel zijn hiervan. De Digital Commerce strategie wordt minimaal jaarlijks herbekeken: de technische mogelijkheden ontwikkelen snel, maar ook consumentengedrag verandert in hoog tempo.

Deze ontwikkelingen zorgen ervoor dat een digitale visie actueel moet blijven en je continu je roadmap met projecten, doelstellingen, KPI's en de benodigde resources moet scherpstellen.

Analytics
Plannen

Plannen voor morgen

Met de stormachtige groei die digital commerce doormaakt, is een goed doordachte digital commerce strategie vanzelfsprekend belangrijk.

OneRetail werkt graag met het OGSM-model om de strategie te omschrijven. Door dit model te gebruiken, is de doorvertaling naar concrete acties en daarmee het antwoord op de 'hoe dan?'-vraag een logisch vervolg

Waarom een digital commerce strategie?

  • Je vertaald de business strategie door naar een digitale roadmap
  • Je bepaald de koers en definieërt projecten die bijdragen aan de gestelde doelen
  • Je brengt focus en stuurt op de KPI's waarmee je meer conversie, omzet en marge creëert
  • Je stemt je resources af op te behalen doelen
Benieuwd hoe wij onze werkwijze voor jouw organisatie laten werken?

Kasper Muileboom

Managing partner

Jorian Keij

Manager Sales & Business Development

Tachmy Dilmy

Managing partner

Digital Commerce Strategie 

Wil je meer weten over deze service? Neem dan snel contact met ons op.