Digital marketing audit

Home » Digital marketing audit

De gouden online marketing euro.

Van elke online marketing euro die je investeert wil je er liefst 10 euro voor terug. Toch? Helaas wijst de praktijk (vaak) anders uit. Je kosten nemen snel toe maar je omzet en nog belangrijker je opbrengt of marge loopt niet persé gelijk op. Je bent op zoek naar de juist mix in je online marketing initiatieven om je maximale ROI te behalen.

Digital marketing is de afgelopen jaren daarom dan ook behoorlijk complex geworden en het grip houden op je prestaties is daarmee des te uitdagender geworden. Hoe presteer je nu en wanneer doe je nu iets wel of niet goed? En nog belangrijker hoe weet je nu of een digitaal marketingbureau ‘goed’ presteert en hoe ‘manage’ je deze samenwerking?

Wat levert het op?

Met behulp van de uitkomsten van deze audit krijg je meer grip en inzicht in de digitale marketing prestaties.
De audit levert hiermee een de volgende zaken op.

  • Er ontstaat meer transparantie & partnership tussen jou en het digital agency

  • Er onstaat meer samenwerking en helderheid in de organisatie

  • Een hogere ROI of ROAS. Er daarmee een betere performance

  • Een 10% beparing op de mediaspend is haalbaar, zonder in te boeten op performance

pexels-photo-94654

Eén centraal beeld over de digitale marketing performance

Meer sales en omzet, zonder meer geld uit te geven? En vooral meer grip op je digitale marketing inzet? Met de digital marketing audit krijg je naast meer grip op je digitale marketing inzet ook meer inzicht in wat je digitale marketingbureau voor je doet om het maximale uit jouw e-commerce potentieel te halen.

Is dit nodig? 60% van de marketeers vindt dat ze onvoldoende grip hebben op hun digitale marketing inzet. Dat het binnenhalen van de juiste traffic tegen de juiste kosten van belang is om succesvol te zijn met e-commerce hoeven wij niet uit te leggen. De digitale mix is dan niet goed in balans. Zeker nu marketplaces een steeds belangrijker rol spelen voor veel e-commerce bedrijven, waarbij de mogelijkheden om je product te promoten exponentieel toenemen.

Bij meer dan 70% van de bedrijven zien we dat hier winst valt te halen. Winst niet alleen met optimalisaties, maar door structureel inzicht te krijgen in waar je kunt verbeteren in je digitale marketing inzet.

OneRetail kan helpen om dit potentieel inzichtelijk te maken via de digital marketing audit.

Uit welke stappen bestaat de audit?

Allereerst brengen wij de huidige digitale marketing inzet en organisatie systematisch in kaart. Dit doen wij op een 14-tal onderdelen waarbij er een scan wordt uitgevoerd op meer dan 600 punten. Met slimme en doordachte vragen bekijken wij waar potentieel ligt. Dit wordt enerzijds gedaan op de inzet van je digitale campagnes en media, maar anderzijds ook op de samenwerking met een digitale partner (bureau). De uitkomsten van deze scan worden inhoudelijk besproken waarbij het verbeterpotentieel binnen de 14 onderdelen op een praktische wijze inzichtelijk wordt gemaakt. Nadat deze insights inzichtelijk zijn gemaakt leveren wij een tastbaar en geprioriteerd backlog op waarmee direct kan worden gewerkt.

Met de uitkomsten van deze audit krijg je meer grip op je proces, effectievere inzet van je digitale media spend en weet je jouw online doelstellingen te halen.

Wij zullen op maandelijkse basis de voortgang en prestaties met jullie doornemen en aangeven welke projecten aandacht verdienen, welke acties op de backlog staan om de doelen voor de komende maanden te halen.

DMA-processtappen-1

Geïnteresseerd en wil je meer weten? Neem contact op met één van onze consultants

Kasper Muileboom

Managing partner

Jorian Keij

Manager Sales & Business Development

Tachmy Dilmy

Managing partner

Wil je meer weten over deze audit en ben je ook op zoek op welk vlak je nog beter kunt presteren binnen je digitale marketing kanalen?

 Neem dan snel contact met ons op. 

Benieuwd hoe wij onze werkwijze voor jouw organisatie laten werken?