Digital marketing audit

Home » Digital marketing audit

Neem nú een voorsprong op je concurrentie: Start onze Digital Marketing Audit

Iedere organisatie wil graag een hoog mogelijke ROI. Van elke online marketing euro die je investeert wil je er liefst 10 euro voor terug. De praktijk is vaak anders. Je kosten nemen snel toe maar je omzet en nog belangrijker je opbrengst of marge loopt lopen niet gelijk. Als je een oplossing wil om dit te verbeteren, dan is onze Digital Marketing Audit dé oplossing.

Digital marketing is de afgelopen jaren daarom dan ook behoorlijk complex geworden en het grip houden op je prestaties is daarmee des te uitdagender geworden. Hoe presteer je nu? Wanneer doe je iets wel of niet goed? Hoe weet je of een digitaal marketingbureau ‘goed’ presteert en hoe ‘manage’ je deze samenwerking?

Wat levert het op?

De Digital Marketing Audit legt de gemiste kansen bloot voor besparingen en performance optimalisatie. En zorgt voor 4 zaken:

  • Meer transparantie

  • Een ge-optimaliseerde ROI of ROAS

  • Tot 10% besparing, zonder resultaatverlies

  • Versla de concurrentie

pexels-photo-94654

Meer transparantie 

Meer sales en omzet, zonder meer geld uit te geven? En vooral meer grip op je digitale marketing inzet? Met de Digital Marketing Audit krijg je naast meer grip op je digitale marketing inzet ook meer inzicht in wat je digitale marketingbureau voor je doet om het maximale uit jouw e-commerce potentieel te halen.

Is dit nodig? 60% van de marketeers vindt dat ze onvoldoende grip hebben op hun digitale marketing inzet. Dat het binnenhalen van de juiste traffic tegen de juiste kosten van belang is om succesvol te zijn met e-commerce hoeven wij niet uit te leggen. De digitale mix is dan niet goed in balans. Zeker nu marketplaces een steeds belangrijker rol spelen voor veel e-commerce bedrijven, waarbij de mogelijkheden om je product te promoten exponentieel toenemen.

Bij meer dan 70% van de bedrijven zien we dat hier winst valt te halen. Niet alleen met optimalisaties, maar door structureel inzicht te krijgen in waar je kunt verbeteren in je digitale marketing inzet.

OneRetail kan helpen om dit potentieel inzichtelijk te maken via de Digital Marketing Audit.

Uit welke stappen bestaat de audit?

We brengen de huidige digitale marketing inzet en organisatie systematisch in kaart. Dit doen wij op een 14-tal onderdelen waarbij er een scan wordt uitgevoerd op meer dan 600 punten. Met slimme en doordachte vragen bekijken wij waar potentieel ligt. Dit wordt enerzijds gedaan op de inzet van je digitale campagnes en media, maar anderzijds ook op de samenwerking met een digitale partner (bureau). De uitkomsten van deze scan worden inhoudelijk besproken waarbij het verbeter-potentieel binnen de 14 onderdelen op een praktische wijze inzichtelijk wordt gemaakt. Nadat deze insights inzichtelijk zijn gemaakt leveren wij een tastbaar en geprioriteerd backlog op waarmee direct kan worden gewerkt.

Met de uitkomsten van deze audit krijg je meer grip op je proces, effectievere inzet van je digitale media spend en weet je jouw online doelstellingen te halen.

Wij zullen op maandelijkse basis de voortgang en prestaties met jullie doornemen en aangeven welke projecten aandacht verdienen, welke acties op de backlog staan om de doelen voor de komende maanden te halen.

DMA-processtappen-1

Klantcase

Een grote Europese speler in de optiek miste een duidelijke mediastrategie om intern uit te dragen en na te leven. Daarom heeft de Digital Marketing Audit zich volledig gericht op de digital performance marketing. Tevens was het doel verduidelijking in het KPI-framework voor SEO, Social, Display en Search. Zo was het onvoldoende duidelijk wat de bijdrage was van de media inzet op de ROI.

Met behulp van de Digital Marketing Audit werd in twee weken inzichtelijk gemaakt waar de kansen lagen om te verbeteren. Zo werd er een duidelijke roadmap voor de kanalen gecreëerd. Hierbij zijn de performance analyse, SEO & SEA balancing, campagne automatisering en leadflow optimalisatie behandeld.

We creëerden een ROPO channel-strategie voor SEO, Social, Display en Search. Samen met het genereren van winkelafspraken en e-commerce sales voor de 4 Benelux-ketens resulteerde dit in:

  • 15% meer leads

  • Duidelijker KPI-framework

  • Meer inzicht en verbetering in de ROI/ROAS

  • Grotere online zichtbaarheid van winkels

Geïnteresseerd en wil je meer weten? Neem contact op met één van onze consultants

Kasper Muileboom

Managing partner

Jorian Keij

Manager Sales & Business Development

Tachmy Dilmy

Managing partner

Wil je meer weten over deze audit en ben je ook op zoek op welk vlak je nog beter kunt presteren binnen je digitale marketing kanalen?

 Neem dan snel contact met ons op. 

Benieuwd hoe wij onze werkwijze voor jouw organisatie laten werken?