Expert Review

Home » Expert Review

you-x-ventures-0K7GgiA8lVE-unsplash

Krijg grip op de online journey van jouw klant

De Expert Review van OneRetail doorloopt de klantreis en checkt op meer dan 100 punten de performance op het gebied van presentatie, vindbaarheid en klantervaring.

Doel is om de klantervaring voor de retailer of het merk te verbeteren. OneRetail voert veel Expert Reviews uit voor merken. Voor die merken bekijken we in detail de totale ervaring bij geselecteerde retailers. Aan de hand van de uitkomsten kan er in de samenwerking tussen het merk en de retailer veel positiefs gebeuren, omdat het merk op de relevante onderwerpen het gesprek kan voeren met de retailer.

Verbeter de online ervaring met de OneRetail Expert review

Conversie en daarmee het succes van een webshop wordt gedreven door een goede klantervaring. Hoe is de klantervaring op de website van de retailer waar producten van jouw merk worden verkocht? Of ben je als retailer benieuwd naar de verbeterpunten in de customer experience binnen de eigen kanalen? OneRetail’s Expert Review helpt bij het antwoord op deze vragen.

Na de Expert Review is de organisatie in staat om:

  • De conversie van je webshop te verhogen
  • De presentatie van je merken en producten te optimaliseren
  • De zichtbaarheid te vergroten en klanten beter te inspireren
maturitymodel

Analyse aan de hand van de online Customer Journey
We analyseren de webshop grondig op meer dan 100 punten en maken daarbij gebruik van onze uitgebreide kennis van de online Customer Journey. We doen dat door daadwerkelijk de klantreis uit te voeren, waarbij iedere fase vanuit meerdere invalshoeken wordt bekeken. Omdat we daarbij kijken vanuit de klant, werken we dwars door de verantwoordelijkheden van verschillende afdelingen heen. Zo kijken we bijvoorbeeld kritisch naar de filters op product list pagina's, de presentatie van de content en de mogelijkheden tot bijverkoop.

streamline-icon-messages-bubble-question@48x48 (2)

Hoe werkt de OneRetail Expert Review?

  • We bepalen in overleg de 5 onderzoekstopics
  • Per subtopic bepalen we samen de weging
  • Toevoeging belangrijke branchespecifieke onderwerpen
  • OneRetail analyseert de website
  • OneRetail presenteert de resultaten

Wat krijg je van OneRetail?

  • Een concrete backlog met de belangrijkste verbeterpunten.
  • Een presentatie met alle verbeterpunten
  • Een “Impact Feasibility Analyse”, waardoor onze prioritering van de backlog transparant is en daar door retailer of merk zelf verfijning in kan worden aangebracht.

Interesse om de journey te verbeteren?

Wil je jouw websites ook laten reviewen? We komen graag met je in contact.

Onze specialisten voor Expert Review

Tachmy Dilmy

Managing partner

Stijn van Pelt

Consultant E-commerce
Benieuwd hoe wij onze werkwijze voor jouw organisatie laten werken?