Elho
Interim Management
Elho is marktleider in Europa in de kunststof potteriemarkt. Al meer dan 50 jaar ontwerpt, produceert en verkoopt elho design kunststof bloempotten en aanverwante artikelen.
Een prachtig staaltje Neerlands trots: een Brabants familiebedrijf, groot geworden in Rosmalen en inmiddels gevestigd in Tilburg. Elho producten worden nu in meer dan 75 landen aan de man gebracht.
De context
Waar de omslag van offline naar online in tuinartikelen later is gekomen dan in andere markten, ziet ook de potteriesector een groei in het percentage klanten dat online potten voor bloemen en planten koopt. De kanalen waar elho van oudsher sterk in vertegenwoordigd is, zijn tuincentra en doe-het-zelf. De afgelopen jaren is het online kanaal voor elho ontstaan met inmiddels grote kansen in het verschiet. Om aan de veranderende klantwensen te voldoen wil elho ook de online kopende klant optimaal bedienen.
De rol van OneRetail
OneRetail helpt elho bij het opzetten van een heldere e-commerce structuur:
- We begeleiden bij het schrijven van klantgerichte content en zorgen voor een snelle uitrol van deze content naar key online retailers
- We professionaliseren de samenwerking tussen elho en haar key online retailers
- We verwezenlijken online marketingcampagnes van elho bij webshops door heel Europa
“OneRetail helpt ons bij het uitvoeren van de e-commerce strategie van elho. Door het organiseren van online contenttrainingen en het voeren van jaargesprekken met key e-tailers heeft OneRetail waarde toegevoegd. De waarde zit vooral in de vertaalslag van een globale e-commerce strategie naar een concrete invulling ervan die direct bijdraagt aan onze online doelstelling.”
Jorrit de Groot, Head of Online Traffic & Trading
Meer cases
De Bijenkorf – Agile teams
OneRetail dacht mee hoe er meer klantfocus aangebracht kon worden en wendbaarder gewerkt kon worden in de e-commerce teams. Het idee is toen geboren om in multidisciplinaire categorie teams te werken.
Intergamma
OneRetail is betrokken bij dit traject om het framework op te bouwen en een werkwijze te ontwikkelen waar de commerciële teams hun customer journey-analyse in kunnen uitvoeren.
NS Spoordeelwinkel
OneRetail heeft NS in korte tijd meer duidelijkheid verschaft over datagedreven werken en hoe je dat nog beter in kunt zetten in je dagelijkse werk.