Project Description

Groupe SEB

Interim eActivation Manager

Groupe SEB is wereldleider op het gebied van kleine huishoudelijke apparaten en ’s werelds grootste fabrikant van kookgerei. De organisatie is actief in bijna 150 landen en onder andere bekend van de merken Krups,  Rowenta, Tefal en WMF.

Het E-commerce team van Groupe SEB is verantwoordelijk voor de sales, marketing- en branding activiteiten voor deze merken bij online retailers waaronder Bol.com, Amazon, Coolblue en MediaMarkt. Activaties worden opgesteld door eActivation Managers. Deze plannen, coördineren en evalueren de online campagnes in samenwerking met de online retailers. Met als doel om zichtbaarheid te verkrijgen voor de producten van Groupe SEB en uiteindelijk de online shopper te overtuigen tot aanschaf van deze producten.

De uitdaging

Toen één van de twee eActivation Managers (verantwoordelijk voor grote accounts als Coolblue, MediaMarkt en BCC) deze zomer met zwangerschapsverlof ging, was het van groot belang dat hier een ervaren interim vervanger voor in de plaats kwam. Het verlof zou vijf maanden duren. De vervanger zou dus niet alleen de plannen voor het najaar moeten opstellen, maar deze ook ten uitvoer moeten brengen. Hierdoor was het van belang dat de interim kracht niet alleen operationeel zou kunnen bijspringen, maar ook kennis moest hebben op het gebied van marketingstrategie en ervaring met budgettering.

De oplossing

Onze Trade Marketing specialist Felicia heeft de rol interim ingevuld namens OneRetail. Met haar ruime ervaring in de consumentenelektronica branche en online Trade Marketing wist ze snel haar draai te vinden. Een week na startdatum was ze ingewerkt en klaar om de werkzaamheden over te nemen. Ze beheerde reeds lopende activaties, maakte de plannen voor het najaar en gaf advies over de inzet voor het eerste kwartaal van het volgende jaar.

Het resultaat

Felicia stelde op basis van de jaardoelstellingen en het resterende budget de eindejaar plannen op. Deze bracht ze in samenwerking met haar accounts ten uitvoer. Door klantinzichten te combineren met data, wist ze effectieve en beargumenteerde voorstellen te doen. En op basis van de evaluaties van de activaties, voorzag ze de Key Accountmanagers van advies voor de jaargesprekken en marketingplannen voor 2023.

Tot slot is het E-commerce Team door Felicia achtergelaten met inhoudelijke marketingplannen voor het eerste kwartaal van het volgende jaar. Hierdoor kan de eActivatie Manager bij terugkomst – na vijf maanden verlof – rustig opstarten en kan zij zich richten op de strategie en plannen voor de rest van het komende jaar.

“Via OneRetail zijn we zeer snel in staat geweest om één van onze eActivatie managers uit ons eCommerce team gedurende haar zwangerschapsverlof te vervangen met een professional. Na een korte inwerkperiode heeft deze interimmer naar volle tevredenheid follow-up aan de bestaande eActivatie plannen gegeven voor een aantal Key e-tailers. Wij zijn, ook vanuit onze eerdere samenwerking, zeer te spreken over OneRetail vanuit de manier van werken; prettig, vakkundig en no-nonsense.”

Claartje de Nijs, eCommerce lead Benelux 

Benieuwd naar wat we voor elkaar kunnen betekenen?

Neem contact op

Benieuwd naar wat we voor elkaar kunnen betekenen?

Neem contact op