Project Description

Hema

Selectie OMS

HEMA is een internationale retailorganisatie met inmiddels meer dan 750 HEMA winkels in negen landen, over twee continenten.
Met 19.000 werknemers en wekelijks 6 miljoen bezoekers. En naast de stenen winkels heeft ieder land HEMA ook een eigen webshop. HEMA onderscheidt zich van andere detaillisten door producten te verkopen onder eigen merk.

In al die jaren is HEMA loyaal gebleven aan haar merk: want de artikelen zijn altijd van goede kwaliteit, hebben een uniek design en zijn scherp geprijsd. Alle artikelen worden door HEMA zelf ontwikkeld. Van handdoeken, tot rompertjes en van gebak tot regenkleding. Iedereen die bij HEMA werkt heeft een gezamenlijke passie: het dagelijks leven van klanten makkelijker en leuker maken.

hema

De uitdaging

HEMA is op zoek naar alternatieve Order Management Systeem (OMS) oplossingen. HEMA wil door middel van een re-scan op de markt, een juist OMS selectieadvies krijgen dat mee kan schalen met de groeiambities van de HEMA.

hema

Groei e-commerce

De groei van e-commerce is een van de strategische pijlers, naast revitalisering van de Benelux en versnelling van de internationale expansie. Instore fulfilment is voor alle afhaalbestellingen de nieuwe norm geworden. Uiteindelijk wil HEMA de klant beter gaan begrijpen; online en offline data koppelen, waardoor één klantbeeld ontstaat, de relevantie zit hem in het bieden van het juiste aanbod op het juiste moment.

Het resultaat

  • Ophalen functionele en non-functionele requirements
  • Re-scan van de OMS markt inclusief short list selectie
  • Opstellen KPI Framework
  • Opzetten RFP traject inclusief beoordelingsformulier en business scenario’s

“OneRetail heeft HEMA ontzorgd bij het ophalen van de requirements in de organisatie en professionele documentatie opgeleverd. Het is zeer waarschijnlijk dat ik OneRetail persoonlijk zal aanbevelen aan zowel interne als externe partijen. Vanaf de start ben ik zeer te spreken van jullie kennis, kunde en manier van werken.”

Frank Koppenol

Meer cases

2022-04-04T12:23:42+00:00

signify

OneRetail heeft voor Signify de webshops van een aantal grote retailers geanalyseerd door deze op meer dan 100 punten te reviewen.

2022-04-04T12:34:02+00:00

Hema

OneRetail heeft HEMA ontzorgd bij het ophalen van de requirements in de organisatie en professionele documentatie opgeleverd.

2022-03-30T09:18:44+00:00

T-mobile

OneRetail is gevraagd mee te denken over de online klantreis van zowel de consument als de zakelijke klant.

Benieuwd naar wat we voor elkaar kunnen betekenen?

Neem contact op

Benieuwd naar wat we voor elkaar kunnen betekenen?

Neem contact op