Intergamma
Customer Centricity
Klantgericht werken is één van de belangrijkste pijlers in de strategie van Intergamma. De commerciële teams zijn in de lead om klantgericht werken ook daadwerkelijk in de praktijk te brengen
Commerciële teams bij Intergamma zijn verantwoordelijk voor een complete categorie voor de bouwmarktformules GAMMA, KARWEI en GAMMA België.
De uitdaging
Om het klantgericht werken mogelijk te maken is Intergamma op zoek naar een praktisch toepasbare en schaalbare methodiek. De commerciële teams moeten deze methodiek uiteindelijk zelfstandig kunnen toepassen als continue optimalisatie.
De oplossing
OneRetail is betrokken bij dit traject om het framework op te bouwen en een werkwijze te ontwikkelen waar de commerciële teams hun customer journey-analyse in kunnen uitvoeren. Dit framework vormt, na de eerste pilot-toepassing bij het eerste commerciële team, de basis voor de uitrol naar andere categorieën en teams.
Het resultaat
De commerciële teams hebben de beschikking over een framework en werkwijze die volledig toepasbaar is op de situatie bij Intergamma. De ontwikkelde werkwijze is ook één keer volledig toegepast en uitgewerkt, zodat enerzijds het resultaat direct zichtbaar en tastbaar is, en anderzijds optimalisaties kunnen worden doorgevoerd voor toekomstige trajecten. Hierdoor is ook het framework zelf onderdeel van continu optimaliseren.
“Intergamma is blij met de begeleiding die OneRetail heeft geboden. Met name de pragmatische insteek en de praktische toepasbaarheid maakt de aanpak onderscheidend. Na de eerste volledige cyclus gaan we nu met vol vertrouwen aan de slag en blijven daarbij graag gebruik maken van de prettige begeleiding vanuit OneRetail”.
Lennert Kuijper – Director of Group Category Management
Meer cases
Groupe SEB
Groupe SEB werd geholpen met een klantcase waar Trade Marketing centraal stond. Ontdek de oplossingen en resultaten.
Hema
OneRetail heeft HEMA ontzorgd bij het ophalen van de requirements in de organisatie en professionele documentatie opgeleverd.