NS
Retail media
Bij de NS staat de reiziger centraal. Maar met hun verschillende communicatiekanalen is er ook veel commerciële potentie. Hoe kan NS hier het best op inspelen?
Zonder afbreuk te doen aan de reizigers-beleving verkent team Marketing & Sales de mogelijkheden om de mediakanalen van de Nederlandse Spoorwegen open te stellen voor adverteerders. Een klantcase van NS met een duidelijke Trade Marketing uitdaging.
De uitdaging
NS heeft OneRetail gevraagd te helpen bij het optimaliseren van de huidige tarievenkaart en een sterke Perfect Pitch op te stellen om potentiële adverteerders te overtuigen van de kracht van de NS. Daarnaast was er behoefte aan advies omtrent de inzet van advertentiemogelijkheden en potentie aan inkomsten, waarmee concrete doelstellingen konden worden gesteld.
De oplossing
Door meerdere interne werksessies bij NS kon alle relevante informatie naar boven worden gehaald vanuit de verschillende teams. Deze input is door OneRetail vertaald naar een presentatie waarmee zij potentiële adverteerders kunnen overtuigen om te investeren in marketingactiviteiten bij de NS. Ook kon zo een duidelijke marktconforme tariefkaart ontwikkeld worden. Daarnaast is een verkoopstrategie opgesteld om het rendement te maximaliseren. Team sales is gedurende een korte training meegenomen in de nieuwe werkwijze.
Het resultaat
OneRetail heeft team Sales van NS voorzien van een Perfect Pitch: een presentatie waarmee zij potentiële adverteerders kunnen overtuigen om te investeren in marketingactiviteiten bij de NS. Een onderdeel hiervan is de vernieuwde tariefkaart en pakketstructuur. Hiermee kan NS haar rendement op de individuele kanalen verhogen.
“Met OneRetail hebben we een prettige manier van samenwerken ervaren. We zijn erg tevreden over de combinatie van proactiviteit en wendbaarheid. Tachmy en Judith zijn inhoudelijk sterk en hebben ons in een korte tijd enorm op weg geholpen om onze communicatiekanalen te vercommercialiseren. Hun brede kennis van de digitale markt heeft ons op een andere manier laten kijken naar onze eigen positie. Dankzij een mooie presentatie en goed onderbouwde strategie kunnen wij nu vol vertrouwen onze partners overtuigen.””
Melanie Baas, Accountmanager Marketing & Sales bij de Nederlandse Spoorwegen
Meer cases
MyMicro Group
MyMicro heeft OneRetail gevraagd hen te begeleiden van het selecteren van een nieuw e-commerce platform.
Spar
SPAR heeft OneRetail gevraagd voor het opzetten van de online lunch- en gebakservice waarbij ondernemers en leveranciers juist aangesloten moeten worden.
De Bijenkorf – Agile teams
OneRetail dacht mee hoe er meer klantfocus aangebracht kon worden en wendbaarder gewerkt kon worden in de e-commerce teams. Het idee is toen geboren om in multidisciplinaire categorie teams te werken.
NS – Retail Media
OneRetail heeft de NS geholpen met een klantcase waar Trade Marketing een uitdaging was. Ontdek de oplossingen en de succesvolle resultaten.