Shimano
E-commerce Management
Shimano is een Japanse multinational, opgericht in 1921. Het metaalverwerkingsbedrijf produceert en verkoopt hengelsport- en roeimateriaal, maar is vooral bekend van de fietsonderdelen en -accessoires.
Inmiddels heeft Shimano een groot dealer en fabrikanten netwerk door heel de wereld opgebouwd. Voor de Europese markt heeft Shimano recentelijk het B2B bestelplatform MyShimano in het leven geroepen.
De uitdaging
MyShimano is uitgegroeid tot het bestelplatform dat realtime inzicht geeft in de voorraad bij het plaatsen van de orders tot het realtime volgen van de geplaatste bestelling. Hoe zorgt Shimano ervoor dat het e-commerce team gestructureerd werkt aan de juiste prioriteiten?
OneRetail helpt Shimano met het coachen van het e-commerce team en het in kaart brengen van de juiste functieprofielen en -rollen. Vervolgens werkt Shimano met OneRetail aan de doelstellingen en KPI’s van Shimano’s e-commerce team en het bestelplatform.
De oplossing
OneRetail heeft Shimano geholpen bij het opzetten van een heldere e-commerce structuur. Daartoe behoorde het herschrijven van de E-commerce functieprofielen en rollen op basis van onze ervaring. Ook heeft OneRetail geholpen bij de selectie van de juiste personen bij de juiste functies. Er zijn KPI’s gezamelijk ontworpen met daarbij de bijbehorende dashboards voor het e-commerce platform en het implementeren van de agile manier van werken om het team wendbaarder te maken.
Meer cases
MyMicro Group
MyMicro heeft OneRetail gevraagd hen te begeleiden van het selecteren van een nieuw e-commerce platform.
NS Spoordeelwinkel
OneRetail heeft NS in korte tijd meer duidelijkheid verschaft over datagedreven werken en hoe je dat nog beter in kunt zetten in je dagelijkse werk.
Intergamma
OneRetail is betrokken bij dit traject om het framework op te bouwen en een werkwijze te ontwikkelen waar de commerciële teams hun customer journey-analyse in kunnen uitvoeren.