Project Description
Shimano
E-commerce Management
Shimano is een Japanse multinational, opgericht in 1921. Het metaalverwerkingsbedrijf produceert en verkoopt hengelsport- en roeimateriaal, maar is vooral bekend van de fietsonderdelen en -accessoires.
Inmiddels heeft Shimano een groot dealer en fabrikanten netwerk door heel de wereld opgebouwd. Voor de Europese markt heeft Shimano recentelijk het B2B bestelplatform MyShimano in het leven geroepen.

De uitdaging
MyShimano is uitgegroeid tot het bestelplatform dat realtime inzicht geeft in de voorraad bij het plaatsen van de orders tot het realtime volgen van de geplaatste bestelling. Hoe zorgt Shimano ervoor dat het e-commerce team gestructureerd werkt aan de juiste prioriteiten?
OneRetail helpt Shimano met het coachen van het e-commerce team en het in kaart brengen van de juiste functieprofielen en -rollen. Vervolgens werkt Shimano met OneRetail aan de doelstellingen en KPI’s van Shimano’s e-commerce team en het bestelplatform.
De oplossing
OneRetail heeft Shimano geholpen bij het opzetten van een heldere e-commerce structuur. Daartoe behoorde het herschrijven van de E-commerce functieprofielen en rollen op basis van onze ervaring. Ook heeft OneRetail geholpen bij de selectie van de juiste personen bij de juiste functies. Er zijn KPI’s gezamelijk ontworpen met daarbij de bijbehorende dashboards voor het e-commerce platform en het implementeren van de agile manier van werken om het team wendbaarder te maken.
Meer cases
Shimano
OneRetail helpt Shimano met het coachen van het e-commerce team en het in kaart brengen van de juiste functieprofielen en -rollen.
De Bijenkorf – Retail Media
De Bijenkorf werd geholpen met een klantcase waar Trade Marketing en teamontwikkeling centraal stonden. Ontdek de oplossingen en resultaten.
NS – Retail Media
OneRetail heeft de NS geholpen met een klantcase waar Trade Marketing een uitdaging was. Ontdek de oplossingen en de succesvolle resultaten.