Signify

Brand Management

Als producent van verlichting en lampen is Signify altijd op zoek naar manieren om verkoopkansen via haar online partners te vergroten.
Naast het aanleveren van juiste relevante productinformatie en -content, wil Signify de customer journey binnen de digitale saleskanalen van haar partners goed inrichten om samen conversiedoelstellingen te realiseren.

OneRetail’s Expert Review werd daarom als analyse tool ingezet om een geselecteerd aantal online verkooppartners te reviewen. Dit met als doel om de online journey van de consumenten te optimaliseren en daarmee de online verkopen van Signify op deze platformen te verhogen.

Signify

De uitdaging

Een positieve online customer journey is essentieel voor de online aanschaf van complexe high-end producten. Het is een uitdaging om alle touchpoints binnen de klantreis in kaart te brengen en te optimaliseren voor de (potentiële) websitebezoekers. Dit omdat iedere retailer een ander publiek heeft die een specifieke klantreis doorloopt en ieder kanaal haar eigen structuur heeft.

Omdat Signify de samenwerking met haar partners verder wil verbeteren, heeft men OneRetail gevraagd de customer journeys bij de belangrijkste online retailers te analyseren met behulp van de OneRetail Expert Review. Het doel van deze analyse is om met behulp van concrete verbeterpunten, de sites van de klanten zo te kunnen verbeteren dat de conversie van Signify producten bij de onderzochte retailers, substantieel, wordt verhoogd.

Signify

De oplossing

OneRetail heeft voor Signify de webshops van een aantal grote retailers geanalyseerd door deze op meer dan 100 punten te reviewen.

De verbeterpunten en best practices heeft OneRetail verwerkt in een visuele presentatie en concrete backlog, zodat de retailers meteen aan de slag kunnen. OneRetail doet haar analyse vanuit het perspectief van de klant, waardoor we dwars door de verantwoordelijkheden van verschillende afdelingen heen kijken. Zo komen we bij veel retailers tot verrassende inzichten en openen we het gesprek tussen verschillende afdelingen.

Door onze uitgebreide kennis van online organisaties en de customer journey, heeft OneRetail praktisch advies gegeven over verbeteringen op het gebied van online filtering, de presentatie van content en de mogelijkheden tot bijverkoop. De Expert Review van OneRetail heeft bewezen succesvol bijgedragen aan het realiseren van Signify’s conversiedoelstellingen.

Meer cases

2023-12-19T14:34:50+02:00

T-mobile

OneRetail is gevraagd mee te denken over de online klantreis van zowel de consument als de zakelijke klant.

2023-12-19T14:31:58+02:00

Plus

OneRetail is gevraagd om onderzoek te verrichten op de online propositie van PLUS retail door het uitvoeren van een klantcontactanalyse.

2023-12-19T14:22:32+02:00

Signify

OneRetail heeft voor Signify de webshops van een aantal grote retailers geanalyseerd door deze op meer dan 100 punten te reviewen.

2023-12-19T14:35:55+02:00

Spar

SPAR heeft OneRetail gevraagd voor het opzetten van de online lunch- en gebakservice waarbij ondernemers en leveranciers juist aangesloten moeten worden.

Benieuwd naar wat we voor elkaar kunnen betekenen?

Benieuwd naar wat we voor elkaar kunnen betekenen?