Project Description

Sonos

Online trade marketing

Sonos staat bekend als één van de koplopers in de streaming audiowereld. En het online aandeel van Sonos in Nederland, België en Frankrijk groeit harder dan ooit.

OneRetail is gevraagd om het online kennisniveau van het Nederlandse en Franse sales- en accountmanagement team te verhogen. Een klantcase van Sonos waar E-commerce en Trade Marketing centraal stonden.

sonos

De uitdaging

De wens vanuit Sonos was een op maat gemaakte training voor de accountmanagers te ontwikkelen die ze onafhankelijker maakt in hun samenwerking met een online retailer. Een opleiding die ze de kennis geeft om de juiste vragen te stellen, de inzichten om de juiste conclusies te trekken en de tools om te kunnen inschatten welke investeringen de juiste impact en de meeste waarde opleveren. Hierdoor was het hele team op de hoogte van de laatste e-commerce en online trade marketing mogelijkheden om het optimale uit de samenwerking met online retailers halen.

sonos

De oplossing

OneRetail heeft verschillende E-commerce trainingen gegeven aan de sales- en accountmanagers van Sonos waarbij de rol van Trade marketing centraal stond. De tweedaagse training E-commerce Essentials is ingezet om het fundament van het online verkoopkanaal samen met sales-, account- en brandmanagers door te nemen. Hierbij komen de laatste ontwikkelingen van digitale trends en E-commerce aan bod. Om de Online Trade Marketingkennis te verhogen bij Europese sales- en accountmanagers heeft OneRetail ook de tweedaagse training Online Trade Marketing gegeven. Met als doel dat zij zelf marketing voorstellen kunnen aanscherpen en evalueren.

Met maandelijkse hands-on coaching heeft Sonos de bijgebrachte kennis toe kunnen passen. Hierbij heeft OneRetail de strategische marketingplannen aangescherpt, KPI’s gemonitord en onderhandelingen bijgewoond.

Het resultaat

De accountmanagers van Sonos gaan met meer achtergrondinformatie en kennis de gesprekken met retailers aan. En sturen zo op beter resultaat. Daarbij zijn discussies relevanter en profiteren beide partijen van een hernieuwde focus. Men kan nu niet alleen de reeds lopende plannen en voorlopige resultaten analyseren, maar ook zelf de leerpunten formuleren.

Job Janssen

“De combinatie van trainingen en praktijkgerichte coaching is succesvol geweest. Hierdoor hebben de sales- en accountmanagers nieuwe tools en kennis om de samenwerkingen met retailers te optimaliseren. Dit is niet alleen goed voor de resultaten, maar het geeft ze ook hernieuwde energie om succesvolle campagnes op te bouwen.’”

Job Janssen, Digital Lead Benelux & France bij Sonos

Meer cases

2022-04-04T09:41:06+00:00

De Bijenkorf

OneRetail dacht mee hoe er meer klantfocus aangebracht kon worden en wendbaarder gewerkt kon worden in de e-commerce teams. Het idee is toen geboren om in multidisciplinaire categorie teams te werken.

2022-03-30T09:18:44+00:00

T-mobile

OneRetail is gevraagd mee te denken over de online klantreis van zowel de consument als de zakelijke klant.

2022-04-04T12:17:55+00:00

Spar

SPAR heeft OneRetail gevraagd te helpen bij het opzetten van de online lunch- en gebakservice waarbij ondernemers en leveranciers op de juiste manier aangesloten moeten worden.

Benieuwd naar wat we voor elkaar kunnen betekenen?

Neem contact op

Benieuwd naar wat we voor elkaar kunnen betekenen?

Neem contact op