Project Description
SPAR
Interim E-commerce
Service is een belangrijke pijler voor SPAR. Om te blijven voldoen aan de verwachtingen van de consument en de behoefte aan service te vervullen wil SPAR door middel van de online lunch- en gebakservice hierop inspelen.
Met de online lunchservice kunnen klanten vers belegde broodjes bestellen die binnen 1 uur worden bezorgd, of opgehaald kunnen worden in een van de winkels. Met de gebakservice wil SPAR inspelen op feestelijke momenten waarbij de klant online taarten en gebak kunnen bestellen via een echte lokale bakker bij SPAR

De uitdaging
SPAR heeft OneRetail gevraagd te helpen bij het opzetten van de online lunch- en gebakservice waarbij ondernemers en leveranciers op de juiste manier aangesloten moeten worden. Daarnaast wil SPAR weten hoe deze services optimaal kunnen worden geactiveerd.
De oplossing
OneRetail heeft de online gebak- en lunchservice voor SPAR uitgerold en heeft hierbij alle processen van planning tot definitieve uitrol en activatie gecoƶrdineerd en voorbereid.
Het resultaat
- Ondernemers en bakkers zijn aangesloten zodat de klant online gebak en lunch kan bestellen
- OneRetail is een pilot gestart om de lokale bekendheid van de gebakservice te vergroten en de impact hiervan te meten
- Er is een marketingplan gemaakt om de gebakservice te activeren.

“Marjolein van OneRetail heeft ons geholpen bij het opzetten van de lunch- en gebakservice. Marjolein heeft zich vastgebeten in het activeren en aansluiten van de ondernemers en de bakkers. Dankzij OneRetail kunnen wij verder om deze services landelijk te activeren en deze services verder tot een succes te maken”
Sarah Bouwmeister, E-commerce Manager
Meer cases
Plus
OneRetail is gevraagd om onderzoek te verrichten op de online propositie van PLUS retail door het uitvoeren van een klantcontactanalyse.
Intergamma
OneRetail is betrokken bij dit traject om het framework op te bouwen en een werkwijze te ontwikkelen waar de commerciƫle teams hun customer journey-analyse in kunnen uitvoeren.
Shimano
OneRetail helpt Shimano met het coachen van het e-commerce team en het in kaart brengen van de juiste functieprofielen en -rollen.
De Bijenkorf – Retail Media
De Bijenkorf werd geholpen met een klantcase waar Trade Marketing en teamontwikkeling centraal stonden. Ontdek de oplossingen en resultaten.