Whitepapers

Download hier je whitepaper

OneRetail e-commerce consultant

Een betere customer experience begint en eindigt met personalisatie

Steeds vaker beseffen (digitale) marketeers dat de impact van personalisatie groot is op de beleving die de klant heeft binnen het aankoopproces. En terecht! Een klant heeft niks aan informatie en/of producten waar de klant totaal niet naar op zoek is.

Het is wellicht het meest belangrijkste onderdeel van de customer journey: relevant zijn voor jouw klant. Echter is de stap naar 1-op-1 personalisatie voor veel merken groot en worden er vaak (onterecht) beren op de weg gezien om er mee te starten.

In deze whitepaper zoomen we in welke zaken je als merk op orde moet hebben zodat jij een begin kan maken met personalisatie om uiteindelijk veel relevanter te zijn voor jouw klanten.

online marketing

Online trade marketing

Als merk ben je aangewezen op retailers die jouw producten verkopen. In de ideale wereld trekken merken en retailers gezamenlijk op om marketingplannen te maken die voor beide partijen waarde toevoegen. Het doel van deze commerciële samenwerking is enerzijds het aantrekken van nieuwe klanten en anderzijds het maximale rendement halen uit je marketing investeringen.

Echter er is een switch gaande. Door de groei van e-commerce en de opkomst van online marktplaatsen zoals Bol.com, Amazon en Zalando is het retaillandschap er totaal anders uit gaan zien.

Wanneer je de spelregels niet snapt kan het dossier online trade marketing lastig zijn. Het risico ontstaat dat je investeert in de verkeerde kanalen, bijvoorbeeld door je blind te staren op conversies en geen waarde toe te kennen aan awareness-kanalen. En welke mediamiddelen kies je überhaupt, wat zijn die waard en welke KPI’s horen daarbij?

blinde vlek

Blinde vlek binnen e-commerce: order en verzendbevestiging

We zoomen in op een belangrijk maar vaak onderbelicht onderdeel van de customer journey: de orderbevestiging (en verzendbevestiging). Meestal is de orderbevestiging het eerste individuele contactmoment nadat je van je bezoeker een klant hebt weten te maken. Zaak dus om aandacht te besteden hieraan.

Enkele retailers zijn in staat de verwachting van hun klant te overtreffen, maar velen laten kansen liggen. Met dit whitepaper ontvang je gratis voorbeelden om je orderbevestiging te maken of te verbeteren. Met enkele aanpassingen kan jij je orderbevestiging namelijk al naar een hoger niveau tillen.

retail

Waar laten retailers het liggen in de mobiele checkout?

Een goed ontwikkelde mobiele checkout verschilt wezenlijk van een checkout in een desktopomgeving, daarover zijn de experts het eens. Maar waar zit die uitdaging precies in?

Vanuit klantperspectief ervaren we dat de kwaliteit van mobiele webshops flink varieert. Het oriënteren op een mobiel apparaat gaat vaak wel goed; des te vaker gaat het mis bij de checkout en betaling.

Slechts een handvol retailers scoort een voldoende, het merendeel heeft nog een lange weg te gaan.

oneretail whitepapers

Onze whitepapers in de pers

De blinde vlek binnen e-commerce: in 5 stappen naar de ultieme order- en verzendbevestiging whitepaper is door verschillende media opgepikt. Onder andere Emerce, Twinkle en Retailnews schreven over ons onderzoek. Emerce spreekt over: ‘Veel verbetering mogelijk in order- en verzendbevesting van webwinkels. Dat blijkt uit een onderzoek van OneRetail onder vijftig bekende webwinkelbedrijven. De belangrijkste aandachtsgebieden op een rij.’

Benieuwd naar wat we voor elkaar kunnen betekenen?

Benieuwd naar wat we voor elkaar kunnen betekenen?