Interim e-commerce manager

Home » Services » Digital teams » Interim management » Interim e-commerce manager

Interim e-commerce manager

Interim E-commerce Manager

Loopt jouw organisatie op dit moment tegen e-commerce uitdagingen aan waar je de benodigde resources niet voor hebt? Ontbreekt het aan het tijdelijk managen van een e-commerce afdeling als gevolg van het vertrek van een oude e-commerce manager? Of ontbreekt deze expertise in zijn geheel? Dan biedt het inhuren van een interim e-commerce manager wellicht de uitkomst.

Onze E-commerce managers hebben bewezen praktijkervaring en helpen jouw organisatie op weg met het definiëren en uitvoeren van een heldere strategie en een tastbaar plan van aanpak. Tijdens deze interim periode definieer je samen met de E-commerce manager de te behalen doelstellingen voor de komende periode. Onze interim managers ontwikkelen hierbij de roadmap die leidt tot het behalen van deze doelen.

 

Wat doet de interim e-commerce manager voor jouw organisatie?

Afhankelijk van de aard en het type bedrijf maar ook het stadium waarin je bedrijf zich begeeft verschillen de werkzaamheden die wij uitvoeren. Voordat we aan de slag gaan bespreken wij daarom graag vooraf met jou de meest urgente onderwerpen, verbeterpunten en kansen. Onze e-commerce managers zijn ervaren en hebben hun e-commerce sporen verdiend vanuit soortgelijke rollen. Als geen ander snappen zij wat er nodig is om businessdoelstellingen te realiseren, welke vaardigheden of samenwerkingen er nodig zijn om teams met elkaar te laten samenwerken of welke tools er nodig zijn om deze doelen te bereiken. Zo kunnen wij vanuit onze interim rol helpen bij:

  • Het samen opzetten van een strategisch online marketing plan
  • Het opstellen van een heldere e-commerce strategie & roadmap
  • Het opstellen van (ambitieuze) online doelstellingen en daaraan gekoppelde KPI’s (denk hierbij aan de belangrijke drivers als traffic, conversie, AOV en omzet)
  • Het opzetten en structureren van online marketing campagnes: van branding tot performance based campagnes
  • Het opstellen van heldere en (her)bruikbare e-commerce rapportages
  • Het coachen, begeleiden en verder ontwikkelen van een online team
  • Het aansturen en maximaal laten performen van digital marketing agencies

Welk profiel heeft een OneRetail interim e-commerce manager?

  • Minimaal 4 jaar ervaring binnen de e-commerce branche met bewezen praktijk ervaring, we hebben zelf aan de knoppen gezeten
  • Heeft brede online kennis en ervaring op de volgende gebieden: onder andere e-commerce platformen, CRM, Google Analytics, diverse BI-omgevingen, SEA, SEO, UX design, usability, conversie optimalisatie, opzetten en monitoren van reporting.
  • Bewezen ‘track-record’ van omzetverhogende interim trajecten elders
  • Sociaal sterk, met gevoel voor relatiemanagement, zowel intern als extern
  • Werkt het liefst samen volgens de agile/scrum methodiek
  • Combineert commercieel instinct met technische e-commerce kennis
  • Minimaal 2 jaar ervaring met het managen van e-commerce teams