Contactgegevens

Milou Langenhuijsen

Consultant E-commerce & Project Manager

Milou heeft verschillende kanten van het retail vak mogen ontdekken door haar diversiteit aan werkzaamheden. Ze heeft voor en met veel retail merken (o.a. By-bar, Yaya, 10days, Burkely, Puma, Tommy Hilfiger, Levi’s, Head, Makita, Festool) mogen werken en weet als geen ander wat er allemaal bij komt kijken om meerdere processen op te zetten vanuit groothandel of e-commerce/webshop perspectief. Milou gelooft erin wanneer de opzet achter de schermen goed is ingeregeld, je verder op een geweldige customer journey kan voort bouwen.

Als project manager bij Horsten lederwaren vertegenwoordigde ze het merk Burkely voor alle B2B en B2C klanten. Voor de B2B klanten heeft ze voornamelijk het gehele e-commerce proces van A tot Z voor klanten als o.a. bol.com, Coolblue, Travelbags, Wehkamp, Brandfield, naar een hoger level gebracht met daarnaast het implementeren van een B2B platform. Na deze mooie projecten heeft Milou de uitbouw van een B2C webshop uitgerold van systemen, tot processen en een goede klantreis. Na zelf veel aan de knoppen te hebben draaien heeft ze trainingen gegeven en gaf ze begeleiding aan (nieuwe) collega’s. Om ernaast de customer journey te optimaliseren en te starten aan een internationale strategie en implementatie uitrol.

Na vele facetten te hebben mogen aan geraakt is Milou zich gaan verdiepen in de Product & marketing content. Bij Stichd! en Fixami is ze als Ditigale marketing & E-commerce product specialist / coördinator aan de slag gegaan. Van strategie tot implementatie en optimalisatie van Product en marketing Data in PIM/DAM systemen. Ze weet als de beste hoe verschillend en complex een assortiment of merk in elkaar kan zitten en hoe de data om te zetten naar verschillende verkoopkanalen. Van product informatie, categorieboom, filters, sfeer marketing, wettelijke eisen tot interne informatie. Genoeg om alles goed te structuren en te automatiseren om alle verkoopkanalen er goed bij te hebben staan. Want iedereen wil toch structuur, herkenbaarheid en een goede klanten reis op je eigen webshop versus andere verkoopkanalen.

Milou is in haar element wanneer ze samen met meerdere stakeholders naar een doel toe werkt. Met vele ervaring van klanten contact (van B2C klanten tot Marketplaces o.a. bol.com, Amazon, Zalando, Manomano) tot leveranciers, systeem beheerders en IT afdelingen. Ze is een spin in het web om ervoor te zorgen dat daar waar iets fout gaat of word geconstateerd te pionieren en het direct te herstellen om de klantreis te verbeteren. Ze is een sparringspartner voor alle collega’s of je nu meer of minder e-commerce ervaring hebt een sparringspartner brengt je naar je doel. En iedereen verdient het om er eentje te hebben!

Milou kan je bij het volgende helpen:

  • Bepalen van strategie en de slag slaan naar operationele werkprocessen op offline/online e-commerce met verschillende systemen.
  • Behoefte en wensen van werknemers in kaart brengen door kwalitatief en kwantitatief onderzoek
  • Juiste stakeholders betrekken en afstemming in de organisatie
  • Implementeren, testen, training geven en optimaliseren
  • Product Informatie Management systeem (PIM)
  • Digital Asset Management (DAM)
  • Marketplaces kanalen met alles achter de schermen regelen
  • Content / Product data analyseren (SEO)
  • B2C / B2B webshops
  • B2B sales app / schappenplan app
  • CRM Marketing
  • Online marketing
  • Klantenservice
  • Retouren
  • Data analyse

Benieuwd naar wat we voor elkaar kunnen betekenen?

Neem contact op

Benieuwd naar wat we voor elkaar kunnen betekenen?

Neem contact op