Trade Marketing strategie

Home » Trade Marketing strategie

OneRetail

OneRetail helpt zowel retailers als leveranciers en merken bij het slimmer en strategisch inzetten van marketinginvesteringen. OneRetail heeft ruime ervaring met Online Shopper- en Trade Marketing om samen met retailer en/of leverancier dit plan te ontwikkelen

Het doel is optimale afzet van producten te realiseren door middel van een zo goed mogelijke samenwerking tussen leveranciers en retailers, zodat er voor beiden met deze samenwerking een meerwaarde ontstaat.

Training Bijenkorf Judith 2

Slim en strategisch inzetten van marketinginvesteringen.

Een goede exposure op de relevante retailkanalen van groot belang voor ieder merk. Hiervoor zijn marketinginvesteringen vereist.  Waar voor veel bedrijven nog een kans ligt is het op basis van data nog effectiever inzetten van deze investeringen. OneRetail helpt zowel retailers als leveranciers en merken bij het slimmer en strategisch inzetten van marketinginvesteringen.

Meerwaarde

Voor beide partijen meer conversie realiseren

   Samenwerking

Een waardevolle samenwerking tussen leverancier en retailer

   Investering

Slimmer inzetten van marketing-investeringen

Het belang van een juiste (online) Trade Marketing Strategie

Voor een succesvol Online Trade Marketing plan heb je als basis een strategie nodig. Met de juiste strategie in handen zorg je ervoor dat retailers en leveranciers beiden het verschil kunnen maken op de digitale werkvloer. Iedere retailer of leverancier staat voor dezelfde uitdagingen:
hoe kun je door middel van de beschikbare marketing nog méér bijdragen aan het vermarkten van jouw merken in een sterk veranderende retail omgeving?

Een gedegen Online Shopper Marketing of Online Trade Marketing plan ligt hier aan de basis. Data-uitwisseling, specifieke kanaal-kenmerken en het delen van inzichten zorgen voor een bundeling van krachten. Hoe richt je dat in, zodat het voor zowel retailer als leverancier een succes is?

 

Haal jij al het maximale uit je Trade Marketing-strategie?

Wat maken we waar met de Trade Marketing aanpak van OneRetail?

Als retailer

  • Slimmer, beter en efficiënter online mediaruimte inzetten
  • Sturen naar een effectieve marketinginvesteringen op basis van data
  • Meer opbrengsten genereren uit online kanalen
  • KPI’s selecteren die passen bij de online strategie
  • Inzichten uit data die de onderhandelingspositie versterkt

Als merk of leverancier

  • Inzicht verkrijgen in hoe retailers het aantal views, clicks en impressies van jouw merk waarmaken
  • Inzicht krijgen in wat de mediaruimte waard is bij een retailer
  • Beoordelen van online trade marketing voorstellen van retailers
  • Matchen van de doelgroep van online mediaruimte met de doelgroep van het merk
  • Online marketingactiviteiten inzichtelijk maken door het maken van dashboards

Het online trade marketing jaarplan

Het opzetten van je online trade marketing jaarplan en het definiëren van de juiste strategie kan een behoorlijke (jaarlijks terugkerende) uitdaging zijn.
Er zijn tal van vragen die beantwoord moeten worden om een goed plan te smeden. Vragen als:

 

  • Hoe beoordeel ik een trade marketing voorstel van een retailer? 
  • Welke samenwerking zet ik op met de retailer en hoe verdeel ik mijn budgetten? 
  • In welke kanalen investeer ik om een zo hoog mogelijke ROI te behalen? 
  • Hoe zorg ik dat ik mijn doelstellingen gedurende het jaar behaal? 
  • Welke learnings kan ik meenemen uit de voorgaande jaarplannen?

 Second opinion  

OneRetail evalueert trade marketing voorstellen en geeft feedback.

Eerste hulp bij jaargesprekken

OneRetail helpt commerciële groeikansen formuleren. Haal het maximale uit je onderhandelingen door commerciële coaching voor, tijdens en na je jaargesprekken.

Monitoring van voortgang

OneRetail helpt met het opzetten van de juiste dashboarding & coaching.

       Onze specialisten voor Trademarketing

Tachmy Dilmy

Managing partner

Judith Al

Senior Consultant E-commerce
Benieuwd hoe wij onze werkwijze voor jouw organisatie laten werken?