Trade Marketing strategie

Home » Trade Marketing strategie

mars-pedigree-pal

Bereik de online shopper op de relevante momenten

Retailers en leveranciers zoeken elkaar steeds vaker op om gezamenlijk online sales tot een succes te maken. Dat retailers en leveranciers elkaar opzoeken is niet nieuw. Wel nieuw zijn alle mogelijkheden die er zijn. Hoe kun je gezamenlijk het verschil maken op de digitale winkelvloer?  

OneRetail werkt voor zowel retailers als merken en leveranciers om de samenwerking op het gebied van Online Trade Marketing tot een succes te maken.

Online Trade Marketing

Een gedegen Online Shopper Marketing of Online Trade Marketing plan ligt hier aan de basis. Data-uitwisseling, specifieke kanaal-kenmerken en het delen van inzichten zorgen voor een bundeling van krachten. Hoe richt je dat in, zodat het voor zowel retailer als leverancier een succes is? 

OneRetail heeft ruime ervaring met Online Shopper- en Trade Marketing om samen met retailer en/of leverancier dit plan te ontwikkelen.  

Slim en strategisch inzetten van marketinginvesteringen met behulp van online shopper marketing performance

Een goede exposure op de relevante retailkanalen van groot belang voor ieder merk. Hiervoor zijn marketinginvesteringen vereist. Veel bedrijven maken deze investeringen op basis van onderbuikgevoel en in mindere mate op basis van data. OneRetail helpt zowel retailers als leveranciers en merken bij het slimmer en strategisch inzetten van marketinginvesteringen.

pexels-photo-94654

Wat maken we waar met de Trade Marketing aanpak van OneRetail?

Als retailer
  • Slimmer, beter en efficiënter online mediaruimte inzetten
  • Sturen naar een effectieve marketinginvesteringen op basis van data
  • Meer opbrengsten genereren uit online kanalen
  • KPI’s selecteren die passen bij de online strategie
  • Inzichten uit data die de onderhandelingspositie versterkt
Als merk of leverancier
  • Inzicht verkrijgen in hoe retailers het aantal views, clicks en impressies van jouw merk waarmaken
  • Inzicht krijgen in wat de mediaruimte waard is bij een retailer
  • Beoordelen van online trade marketing voorstellen van retailers
  • Matchen van de doelgroep van online mediaruimte met de doelgroep van het merk
  • Online marketingactiviteiten inzichtelijk maken door het maken van dashboards

Tachmy Dilmy

Managing partner
Judith Al

Judith Al

Senior Consultant E-commerce

Trade Marketing Strategie 

Wil je meer weten over deze service? Neem dan snel contact met ons op. 

Benieuwd hoe wij onze werkwijze voor jouw organisatie laten werken?