Training Customer Journey Mapping

Home » Training Customer Journey Mapping

DSC01967

Maak de klantreis inzichtelijk en definieer verbeterpunten

De weg die de klant in de verschillende fasen van het oriëntatie- en aankooproces aflegt is een aaneenschakeling van 'touchpoints': momenten en fysieke en digitale middelen waarmee de klant contact heeft met het merk of de retailer. Hoewel vrijwel alle customer journeys uniek zijn, biedt de training Customer Journey Mapping een duidelijk framework. Hierin kunnen retailers en merken customer journeys in kaart brengen en op basis hiervan verbeterpunten formuleren.

 

streamline-icon-messages-bubble-question@48x48 (1)

Voor wie is deze training?

Alle commerciële disciplines die écht klantgericht willen werken en willen weten hoe je dat gestructureerd aanpakt.

Wat is het doel van deze training?

'In één dag de belangrijkste principes van customer journey mapping leren kennen en deze direct in je dagelijkse werk toepassen'

Samenvatting

We gaan deze dag aan de slag met customer journey mapping. Dit model biedt de mogelijkheid om de customer journey in kaart te brengen en daarmee initiatieven te definiëren waardoor de klantbeleving verbetert. De Training Customer Journey Mapping geeft de basiskennis over wat je wel en ook zeker niet moet doen om ervoor te zorgen dat de een 9+ -ervaring heeft. Wij helpen ook om inzicht te krijgen in de doelgroep en deze te begrijpen. Wij geven handvatten hoe je dit kunt doen en we gaan tijdens de workshop ook samen aan de slag om elke stap en in de customer journey te visualiseren

streamline-icon-time-clock-circle@48x48
streamline-icon-earth-pin-1@48x48 (2)
streamline-icon-saving-piggy-dollars@48x48 (1)
streamline-icon-calendar-information@48x48
1 DAG
ROTTERDAM
€ 699 EXCL. BTW
DATA WORDT NOG BEKEND GEMAAKT

Trainingsdata voor 2020 worden binnenkort bekend. Stuur een e-mail naar hello@oneretail.nl om op de hoogte gehouden te worden. Deze training wordt in Rotterdam aangeboden. Daarnaast is het mogelijk om E-commerce Essentials als 'in-house' training te verzorgen. Neem hiervoor contact op via hello@oneretail.nl of bel (010) 850 7676.

Op de hoogte van de laatste ontwikkelingen

Kennis en vaardigheden zijn direct toepasbaar

Ervaren trainers met veel ervaring uit de praktijk

Door de deelnemers gewaardeerd met een 8.4

Meld je nu aan voor deze training

Customer Journey Mapping

In de training lichten we de uitgangspunten van het 'Customer Journey-denken' toe. Daarna gaan we aan de slag met een aantal cases die door de deelnemers op het customer journey model worden uitgewerkt. Deze bespreken we met elkaar waarna we nog eens aan de slag gaan met een case die de deelnemer vanuit de eigen praktijk heeft meegenomen.

Aan het einde van de training weet de deelnemer wat customer journey-denken inhoudt, hoe het model wordt toegepast én heeft een concrete case uit de eigen praktijk uitgewerkt waarmee hij of zij direct aan de slag kan.

 

DSC01988
DSC01905

 

Een bovengemiddelde klantervaring is erg belangrijk om aan de steeds hoger oplopende klantverwachting te beantwoorden. Daarom is het belangrijk om de klantverwachting te kennen én om duidelijk inzichtelijk te hebben op welke momenten in de customer journey de retailer of het merk nog niet aan die verwachting voldoet. Die momenten noemen we fricties: daar zit ruimte voor verbetering, zodat klanten in die fase niet meer afhaken. Vervolgens is het van belang dat de juiste initiatieven worden genomen om de fricties op te lossen.

 

 

Na het volgen van de training Customer Journey Mapping biedt OneRetail verdieping aan op de volgende onderwerpen.

E-commerce Essentials

Bekijk training »

Conversie
management

Bekijk training »

Online Trade Marketing

Bekijk training »

 

Voorwaarden / aanvullende informatie

  • De training gaat door bij minimaal 5 en maximaal 12 deelnemers.
  • Het getoonde tarief is excl. BTW en per deelnemer.
  • Het betreft een ééndaagse training
  • Locatie: Rotterdam
  • Meerdere deelnemers vanuit één bedrijf? Informeer naar aantrekkelijke kortingen op het tarief.

Ben je op zoek naar relevante
e-commerce kennis?

én wil je weten hoe Customer Journey mapping echt werkt?

Schrijf je dan nu in voor onze training Customer journey mapping

Onderwerpen:

  • Probleemstelling en doelstellingen van de klantreis en het belang hiervan
  • De 5 fases in de klantreis: bewustzijn, overweging, aankoop, service en loyaliteit
  • De on- en offline touchpoints van jouw klant(processen) in kaart brengen
  • De klantbeleving op de verschillende touchpoints inzichtelijk maken
  • Meten van klanttevredenheid
  • Pijnpunten identificeren en kansen herkennen om beter in te spelen op de behoefte van de klant
DSC01819
OneRetail_Malou

Malou Oreel

Malou is als Consultant E-Commerce bij OneRetail B.V. gespecialiseerd in Customer Experience Management. Malou heeft o.a. bij Coolblue gewerkt en is customer journey specialist geweest van de fysieke winkels van Coolblue. Daarnaast heeft zij bij diverse andere bedrijven gewerkt zoals DELA, ABN Amro en DSM. Malou heeft een brede omni-channel achtergrond en is gebrand op het realiseren van maximale klanttevredenheid.

DSC01929

Meld je nu aan voor deze training