Training Customer Journey Mapping

Home » Training Customer Journey Mapping

streamline-icon-time-clock-circle@40x40 (2)

1

dag

streamline-icon-earth-pin-2@40x40

Rotterdam, op locatie

of digitaal i.v.m. COVID-19

streamline-icon-saving-piggy-dollars@40x40

€ 699

excl. BTW

streamline-icon-rating-star-top@40x40

Score van

8.4

Maak de klantreis inzichtelijk en definieer verbeterpunten

Training customer journey mapping.

De weg die de klant in de verschillende fasen van het oriëntatie- en aankooproces aflegt is een aaneenschakeling van 'touchpoints'. Zowel momenten als fysieke en digitale middelen waarbij de klant contact heeft met het merk of de retailer. Hoewel vrijwel alle customer journeys uniek zijn, biedt de training Customer Journey Mapping een duidelijk framework en kun je hierin als retailers en merken customer journeys in kaart brengen en op basis hiervan verbeterpunten formuleren.

streamline-icon-checklist@65x65

Pas kennis en vaardigheden direct toe

streamline-icon-school-teacher-correct@65x65

Ervaren trainers met praktijkkennis

streamline-icon-messages-bubble-question@65x65

Op de hoogte van de laatste ontwikkelingen

Wat is Customer Journey Mapping?

De klantverwachting wordt steeds hoger, een bovengemiddelde klantverwachting is dan erg belangrijk. Daarom wil je de klantverwachting kennen en duidelijk inzichtelijk hebben op welke momenten in de customer journey de retailer of het merk nog niet aan die verwachting voldoet. Die momenten noemen we fricties: daar zit ruimte voor verbetering en als je dit in kaart hebt kun je er voor zorgen dat klanten in die fase niet meer afhaken. Vervolgens is het daarna van belang dat de juiste acties worden ondernomen om de fricties op te lossen en te verbeteren.

Jouw resultaat

  • Leer stap voor stap een customer journey in kaart brengen
  • Krijg inzicht in je doelgroep
  • Meet de klanttevredenheid
  • Identificeer hoe je de klantbeleving kan verbeteren
basistraining e-commerce essentials

Is deze training voor jou geschikt?

In deze ééndaagse training leer je de belangrijkste principes van customer journey mapping kennen en hoe je deze in je dagelijkse werk kan toepassen.

Aan het einde van deze training weet je dus niet alleen wat customer journey-denken inhoudt maar heb je ook het model toegepast op een concrete case uit eigen praktijk. Zo kan je direct aan de slag.

De aanpak

Tijdens de training lichten we de uitgangspunten van het 'Customer Journey-denken toe. Daarna gaan we aan de slag met een aantal cases die door de deelnemers op het customer journey model worden uitgewerkt. Deze bespreken we met elkaar waarna we ook aan de slag gaan met een case die de deelnemer vanuit eigen praktijk heeft meegenomen.

  • Probleemstellingen en doelstellingen van de klantreis.
  • Wat zijn de 5 fases van een klantreis?
  • De on- en offline touchpoints van jouw klant(processen)
  • Het inzichtelijk maken van klantbeleving op de verschillende touchpoints.
  •  klanttevredenheid meten
  • Het identificeren van  pijnpunten en herkennen van kansen om beter in te spelen op klantbehoeftes.

Wie is de trainer?

Astrid van Til

Astrid van Til geeft deze training en is als e-commerce consultant binnen OneRetail gespecialiseerd in customer journey. Astrid heeft haar ervaring hierin opgedaan bij Coolblue, waar zij werkte aan het bepalen van de minimale customer journey die nodig was om Coolblue van 300 losse domeinen te migreren naar 1 domein met een nieuwe technische fundering.

Beschikbare data

DatumLocatie
4 februari 2020Rotterdam
12 mei 2020Rotterdam
15 september 2020Rotterdam
1 december 2020Rotterdam
Andere datumRotterdam

Voorwaarden / aanvullende informatie

  • De training gaat door bij minimaal 5 en maximaal 12 deelnemers.
  • Het getoonde tarief is excl. BTW en per deelnemer.
  • Het betreft een ééndaagse training
  • Locatie: Rotterdam of digitaal i.v.m. COVID-19
  • Meerdere deelnemers vanuit één bedrijf? Informeer naar aantrekkelijke kortingen op het tarief.

Meer trainingen

Customer Journey Mapping

Bekijk training »

Conversie management

Bekijk training »

E-commerce essentials

Bekijk training »