Training E-commerce Essentials

Home » Training E-commerce Essentials

DSC01929

E-commerce blijft allang niet meer beperkt tot 'disruptors' of 'pure players'.
E-commerce Essentials geeft duidelijke handvatten voor iedereen die aan de slag gaat met e-commerce.

Hoe kunnen retailers, merken én leveranciers hun voordeel doen met alle nieuwe mogelijkheden en het veranderend consumentengedrag?

streamline-icon-messages-bubble-question@48x48 (1)

Voor wie is deze training?

Alle commerciële disciplines die te maken hebben of krijgen met E-commerce en online marketing. Voor deze training wordt HBO werk- en denkniveau indicatief als niveau aangegeven.

Wat is het doel van deze training?

In één dag de belangrijkste principes van E-commerce en online marketing leren kennen en direct in je dagelijkse werk kunnen toepassen

Samenvatting van de training

Aan de hand van de e-commerce ‘funnel’ wordt de deelnemer meegenomen langs de belangrijkste online marketingmiddelen, de principes rondom conversie en conversie-optimalisatie en manieren om op een goede manier de gemiddelde orderwaarde te vergroten.Daarnaast besteden we aandacht aan klant- en datagedreven werken en bespreken we de belangrijkste klanttevredenheid-metrics als NPS en CES en hoe je de uitkomsten hiervan kunt inzetten voor betere resultaten.

streamline-icon-time-clock-circle@48x48
streamline-icon-earth-pin-1@48x48 (2)
streamline-icon-saving-piggy-dollars@48x48 (1)
streamline-icon-calendar-information@48x48
1 DAG
ROTTERDAM EN AMERSFOORT
€ 699 EXCL. BTW
15-10-2019

Trainingsdata voor 2020 worden binnenkort bekend. Stuur een e-mail naar hello@oneretail.nl om op de hoogte gehouden te worden. Deze training wordt in Rotterdam en Amersfoort aangeboden. Daarnaast is het mogelijk om E-commerce Essentials als 'in-house' training te verzorgen. Neem hiervoor contact op via hello@oneretail.nl of bel (010) 850 7676.

Op de hoogte van de laatste ontwikkelingen

Kennis en vaardigheden zijn direct toepasbaar

Ervaren trainers met veel ervaring uit de praktijk

Door de deelnemers gewaardeerd met een 8.4

Meld je nu aan voor deze training

E-commerce Essentials

De training E-commerce Essentials start met de actuele ontwikkelingen in e-commerce. Hierbij bekijken we de de veranderingen in consumentengedrag en technische mogelijkheden die meer gemeengoed worden. Hoe kunnen retailers, merken én leveranciers hier hun voordeel mee doen?

In deze intensieve training van één dag doorlopen we gestructureerd alle onderdelen van e-commerce aan de hand van de e-commerce funnel. Die begint bij het genereren van traffic: welke mogelijkheden zijn er om bezoekers naar de website te trekken? Eenmaal op de website willen we de bezoeker gaan converteren naar een klant. Welke zaken zijn belangrijk om conversie te genereren en welke opties zijn er om conversie te meten en te verbeteren?

DSC01988
DSC01905

Anders dan bij fysieke retail is de grootte van de order een bovengemiddeld belangrijke driver van een winstgevende e-commerce business. Waarom is dat zo en hoe werkt dat? Hoe zorgen we ervoor dat klanten op een goede manier met een hoge 'average order value' richting het winkelmandje gaan?

Tot slot is er aandacht voor loyaliteit. Die wordt vooral bepaald door een vlekkeloze customer journey en een hoge waardering van de service. Hiervoor zijn verschillende methoden gangbaar; in deze training besteden we aandacht aan de Net Promoter Score (NPS) en Customer Effort Score. Waarom hoor je hier zoveel over, wat zegt het, en vooral: hoe kun je de uitkomsten ervan in de praktijk toepassen?

Na afloop van de training heeft de deelnemer een compleet overzicht van de dynamiek binnen e-commerce en kan dit goed reflecteren en toepassen op het eigen werk.

Na het volgen van de training E-commerce Essentials biedt OneRetail verdieping aan op de volgende onderwerpen.

Customer Journey Mapping

Bekijk training >

Conversie
management

Bekijk training >

Online shopper- en trade marketing

Bekijk training >

 

Voorwaarden / aanvullende informatie

  • De training gaat door bij minimaal 5 en maximaal 12 deelnemers.
  • Het getoonde tarief is excl. BTW en per deelnemer.
  • Het betreft een ééndaagse training
  • Locatie: Amersfoort of Rotterdam
  • Meerdere deelnemers vanuit één bedrijf? Informeer naar aantrekkelijke kortingen op het tarief.

Ben jij op zoek naar relevante e-commerce kennis?

Wll jij weten hoe E-commerce nu écht werkt?

Schrijf je dan nu in voor onze
training E-commerce Essentials!

Onderwerpen:

  • Wat zijn de ontwikkelingen in e-commerce?
  • Wat zijn de belangrijkste ontwikkelingen in (online) consumentengedrag?
  • Hoe ziet een customer journey eruit en welke rol speelt ‘online’ hierin?
  • Hoe genereer je bezoekers naar een website: een overzicht van online marketing
  • Hoe kun je bezoekers converteren in klanten: definities en een overzicht van manieren om de   conversie te verbeteren.
  •  Het belang van gemiddelde orderwaarde: hoe kun je de orderwaarde (‘bonbedrag’) onlinevergroten en wat is daar het belang van?
  • Klantfeedback / loyaliteit (NPS en CES)
DSC01881
Kasper-819x1024

Kasper Muileboom

De training wordt verzorgd door Kasper, één van de oprichters van OneRetail. Kasper heeft een brede ‘omnichannel’ achtergrond en is gebrand op het realiseren van maximale klanttevredenheid. Zijn kennisgebieden liggen o.a. op de volgende gebieden: E-commerce, Online Marketing, Trade Marketing, Omnichannel marketing, Teammanagement, Category Management, Shopper Marketing. Naast deze inhoudelijke digitale expertise is Kasper ook docent geweest aan de Hogeschool TIO en vind hij het erg leuk om bij de persoonlijke ontwikkeling van mensen stil te staan en mensen hierin te coachen.

DSC01929

Meld je nu aan voor deze training