Training Online Trade Marketing

Home » Training Online Trade Marketing

DSC01836

Online Trade Marketing gaat veel verder dan alleen inzetten van een bannercampagne bij een retailer.

Het opzetten van goede Trade Marketing plannen gaat tegenwoordig over tal van marketingkanalen heen en raakt meer disciplines dan ooit tevoren.

Online Trade Marketing gaat over de samenwerking tussen retailer en leverancier. Daarbij is het belangrijk dat voor alle partijen voordeel wordt behaald met die samenwerking. Wat mag er over en weer van elkaar verwacht worden en natuurlijk: welke investering mag er tegenover staan?

streamline-icon-messages-bubble-question@48x48 (1)

Voor wie is deze training?

Marketingmanagers, Trade Marketing Managers, marketeers, e-commerce managers en iedereen die aan de slag gaat met de online samenwerking aan zowel retailer- als leverancierszijde.

Wat is het doel van deze training?

In één dag de belangrijkste principes van trade en online shopper marketing leren kennen en deze direct in het dagelijkse werk toepassen.

Samenvatting van de training

Deze eendaagse training is een ideaal voor deelnemers die op zoek zijn naar het toepassen van strategische inzichten op het gebied van het versterken van de commerciële marketing relaties tussen leveranciers en (r)etailers. Aan het einde van deze training kan je zelfstandig een Online Shopper Marketingplan of Digital Trade Marketingplan opstellen aan de hand van het besproken model en kan je deze succesvol implementeren

streamline-icon-time-clock-circle@48x48
streamline-icon-earth-pin-1@48x48 (2)
streamline-icon-saving-piggy-dollars@48x48 (1)
streamline-icon-calendar-information@48x48
1 DAG
ROTTERDAM
€ 699 EXCL. BTW
08-10-2019

Trainingsdata voor 2020 worden binnenkort bekend. Stuur een e-mail naar hello@oneretail.nl om op de hoogte gehouden te worden. Deze training wordt in Rotterdam en Amersfoort aangeboden. Daarnaast is het mogelijk om Online Shopper Marketing als 'in-house' training te verzorgen. Neem hiervoor contact op via hello@oneretail.nl of bel (010) 850 7676.

Op de hoogte van de laatste ontwikkelingen

Kennis en vaardigheden zijn direct toepasbaar

Ervaren trainers met veel ervaring uit de praktijk

Door de deelnemers gewaardeerd met een 8.4

Meld je nu aan voor deze training

Online Trade Marketing

Shopper marketing of trade marketing is een discipline die al enige tijd in de offline wereld gemeengoed is. Denk hierbij aan plaatsing in de folder, de kopstelling in de winkel, schapkaarten en andersoortige activaties op de winkelvloer. Met een steeds groter online aandeel in de totale customer journey, zowel in waarde als in rol, is het meenemen van trade marketing in het online kanaal een grote kans.

In deze intensieve training van één dag doorlopen we de ontwikkelingen in online trade marketing en de mogelijkheden die dit zowel voor retailers als leveranciers biedt. Uitgangspunt is een gelijkwaardige samenwerking, waarbij beide partijen voordeel halen uit een goed opgestelde online trade marketing strategie en aanpak.

DSC01988
DSC01905
Retailers zijn heel relevant voor merken en leveranciers, natuurlijk omdat zij het dichtst bij het moment van aankoop zijn én veel gegevens over klanten en consumenten hebben.

Omdat online trade marketing een relatief nieuw vakgebied is, is het voor zowel retailers als leveranciers vaak nog onduidelijk welke mogelijkheden er zijn en welke waarde die mogelijkheden vertegenwoordigen. Hoe maak je een gebalanceerd plan dat bovendien in de pas loopt met de trade marketing activiteiten in offline kanalen zoals de winkelvloer, folder, abri, en TV. 'Online' heeft als voor- en nadeel dat activiteiten heel precies meetbaar zijn. Die gegevens hebben waarde, zowel in beoogd effect als in euro's. Hoe bepaal je die waarde? En welke gegevens vraag je en lever je, afhankelijk aan welke kant van de tafel je zit? Deze, en meer kwesties komen ruimschoots aan bod in deze training.

Na het volgen van de training Online Trade Marketing biedt OneRetail verdieping aan op de volgende onderwerpen.

Customer Journey Mapping

Bekijk training »

Conversie
management

Bekijk training »

E-commerce essentials

Bekijk training »

 

Voorwaarden / aanvullende informatie

  • De training gaat door bij minimaal 5 en maximaal 12 deelnemers.
  • Het getoonde tarief is excl. BTW en per deelnemer.
  • Het betreft een ééndaagse training
  • Locatie: Rotterdam
  • Meerdere deelnemers vanuit één bedrijf? Informeer naar aantrekkelijke kortingen op het tarief.

Op welke manier weet juist jij met jouw ontwikkelde Trade Marketing plannen de juiste digitale snaar te raken?

Online Trade Marketing gaat veel verder dan alleen het inzetten van een bannercampagnes.

Meer weten over Online Trade Marketing?
Schrijf je dan nu in voor onze training!

Onderwerpen:

  • Hoe zorg je voor de best passende commerciële invulling waarbij de shopper het beste wordt geholpen in zijn behoeftes? En dus met het verbeteren van de experience?
  • Welke online samenwerkingen in de vorm van campagnes / branding / categorymanagement zijn hiervoor nodig?
  • Wat zijn de beste timings?
  • Op welke manier worden gezamenlijke doelen gesteld?
  • Hoe worden gezamenlijk resultaten gemeten en op welke KPI-set wordt dit gedaan? Wat zijn hierbij mogelijke valkuilen? Waar moet op je letten bij het opzetten van deze plannen?
DSC01881
Judith Al

Judith Al

Judith is als senior Consultant E-Commerce bij OneRetail B.V. gespecialiseerd in Online shopper marketing en Trade marketing. Judith heeft haar e-commerce ervaring opgedaan bij Coolblue, waar ze doorgroeide van Merk Marketeer tot Owner Media Consultancy. Bij OneRetail helpt Judith organisaties te groeien op gebied van online trade marketing en category management. Ze krijgt energie van het verhogen van efficiëntie en effectiviteit en doet dat door mensen en kennis strategisch samen te brengen

DSC01929

Meld je nu aan voor deze training