Training Conversiemanagement

Home » Trainingen » training conversiemanagement

streamline-icon-time-clock-circle@40x40 (2)

1

dag

streamline-icon-earth-pin-2@40x40

Rotterdam, op locatie

of digitaal i.v.m. COVID-19

streamline-icon-saving-piggy-dollars@40x40

€ 699

excl. BTW

streamline-icon-rating-star-top@40x40

Score van

8.4

Conversie is in veel gevallen dé graadmeter of een website succesvol én rendabel is.

In deze training word je van A tot Z meegenomen in conversie optimalisatie management. Een essentiële training voor iedereen die met e-commerce- en webshopmanagement werkt en een stijgende conversie als belangrijke doelstelling heeft.

streamline-icon-checklist@65x65

Pas kennis en vaardigheden direct toe

streamline-icon-school-teacher-correct@65x65

Ervaren trainers met praktijkkennis

streamline-icon-messages-bubble-question@65x65

Op de hoogte van de laatste ontwikkelingen

Wat is Conversie Management?

Webshops hebben als doel om bezoekers te verleiden tot het 'behalen van een doel'. Vaak is dat het doen van een aankoop. Maar het kan ook het reserveren van een dienst zijn of het maken van een afspraak. Zoals bij een proefrit van een auto. Bij conversie geldt: meer is beter. Samen met de gemiddelde orderwaarde is dit namelijk dé hefboom die een webshop rendabel maakt.

Het is daarom belangrijk de uitval van bezoekers richting de eindstreep zoveel mogelijk te beperken. Maar waar haken bezoekers af? Aan de hand van data kunnen de zwakke plekken in de website blootgelegd worden. Wij geven de methodes om hier gestructureerd op in te spelen.

In de training conversie optimalisatie management gaan we in op het begrip conversie, hoe conversie inzichtelijk gemaakt kan worden, hoe doelen opgesteld kunnen worden en welke methoden er zijn om conversie te verbeteren.

Conversie management

Jouw resultaat

  • Formuleer goede online conversiedoelstellingen
  • Weet welke doelstellingen realistisch zijn
  • Beoordeel voorstellen van andere partijen op haalbaarheid en realisme
  • Creëer en implementeer gestructureerde verbeter-voorstellen
Stijn OneRetail 2019

Is deze training voor jou geschikt?

Deze ééndaagse training geeft vele handvatten om online met conversie aan de slag te gaan. Je leert het begrip door en door kennen, je kunt goede doelstellingen formuleren en beoordelen of een doelstelling ‘redelijk’ is in de context. Nuttig als je direct zelf aan de knoppen draait, maar zeker ook als je leidinggeeft aan conversiespecialisten. Of als je een bureau aanstuurt en je collega’s meer wilt uitdagen.

De aanpak

Tijdens deze training komen theorie en praktijk samen. De onderwerpen die behandeld worden zijn:

  • Conversion rate optimization
  • Conversiedoelstellingen formuleren
  • Customer journey
  • Targeting
  • Tooling
  • Analyse en optimalisaties
  • Backlog en testen

Wie is de trainer?

Stijn_Pelt_2019

Met veel enthousiasme verzorgt Stijn van Pelt deze training. Stijn startte zijn loopbaan bij online bank Bunq en bouwde daar succesvol zijn eigen online marketingflow op. Sinds zijn overstap naar OneRetail was hij betrokken bij optimalisatietrajecten voor Samsung, BEN, Hallmark, T-Mobile en NS. Stijn is een creatieve geest die bewezen heeft ook met beperkte mogelijkheden mooie resultaten neer te kunnen zetten.

Beschikbare data

Datum
Locatie
18 februari 2020Rotterdam
21 mei 2020Rotterdam
6 oktober 2020Rotterdam
10 december 2020Rotterdam
Andere datumRotterdam

Voorwaarden / aanvullende informatie

  • De training gaat door bij minimaal 5 en maximaal 12 deelnemers.
  • Het getoonde tarief is excl. BTW en per deelnemer.
  • Het betreft een ééndaagse training
  • Locatie: Rotterdam of digitaal i.v.m. COVID-19
  • Meerdere deelnemers vanuit één bedrijf? Informeer naar aantrekkelijke kortingen op het tarief.

Meer trainingen

Customer Journey Mapping

Bekijk training »

Online Trade Marketing

Bekijk training »

E-commerce essentials

Bekijk training »