Whitepaper – Online Trade Marketing

Home » Whitepaper – Online Trade Marketing

smartmockups_kd5xf2w2

Download de whitepaper

Laat je gegevens achter en ontvang op 17 augustus ons whitepaper over Online Trade Marketing en profiteer van de sterke e-commerce groei en claim je positie op het digitale schap.








De switch van offline naar online trade marketing

Als merk ben je aangewezen op retailers die jouw producten verkopen. In de ideale wereld trekken merken en retailers gezamenlijk op om marketingplannen te maken die voor beide partijen waarde toevoegen. Het doel van deze commerciële samenwerking is enerzijds het aantrekken van nieuwe klanten en anderzijds het maximale rendement halen uit je marketing investeringen.

Echter er is een switch gaande. Door de groei van e-commerce en de opkomst van online marktplaatsen zoals Bol.com, Amazon en Zalando is het retaillandschap er totaal anders uit gaan zien.

Wanneer je de spelregels niet snapt kan het dossier online trade marketing lastig zijn. Het risico ontstaat dat je investeert in de verkeerde kanalen, bijvoorbeeld door je blind te staren op conversies en geen waarde toe te kennen aan awareness-kanalen. En welke mediamiddelen kies je überhaupt, wat zijn die waard en welke KPI’s horen daarbij?

smartmockups_kda6x7c0
Bekijk onze klantcases voor meer informatie over onze dienstverlening

Hoe goed is jouw online trade marketing kennis?


Wil je als merk meer grip krijgen op de de online trade marketing campagnes van je retail klanten? Of benieuwd als retailer of je voldoende haalt uit het monetizen van jouw retail platform? We hebben zowel brands als retailers geholpen. Lees hier meer over op onze klantcase pagina.

Vragen? Wij komen graag met je in contact.

smartmockups_kda6z361
smartmockups_kda5cr02

Onze andere whitepaper in de pers

De blinde vlek binnen e-commerce: in 5 stappen naar de ultieme order- en verzendbevestiging whitepaper is door verschillende media opgepikt. Onder andere Emerce, Twinkle en Retailnews schreven over ons onderzoek. Emerce spreekt over: ‘Veel verbetering mogelijk in order- en verzendbevesting van webwinkels. Dat blijkt uit een onderzoek van OneRetail onder vijftig bekende webwinkelbedrijven. De belangrijkste aandachtsgebieden op een rij.’ 

Benieuwd hoe wij onze werkwijze voor jouw organisatie laten werken?